اواسط ماه گذشته کمپانی هواوی نسخه جدید سیستم‌عامل هارمونی او اس ۴.۰ را منتشر کرد و اکنون فهرستی از دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت آن را نیز اعلام کرد.

حدود یک ماه پیش، کمپانی چینی هواوی از سیستم‌عامل هارمونی او اس ۴ که جدیدترین و به‌روزترین نسخه آن حساب می‌شود رونمایی کرد.این نرم‌افزار از پیشرفت‌های چشمگیری برخودار شده و می‌توان تجربه کاربری را در دستگاه‌های هواوی دوچندان کند. برای مثال، هواوی گزینه‌های شخصی‌سازی شده زیادی را درکنار چندین قابلیت جدید معرفی کرد تا بتواند با اندروید و ای او اس رقابت کند. البته این نرم‌افزار در مرحله آزمایشی نسخه بتا قرار دارد و دارندگان گوشی‌های هواوی باید برای استفاده از آن ثبت‌نام کنند.

همان‌طور که می‌دانید هارمونی او اس به‌عنوان سومین سیستم‌عامل بزرگ درکنار اندروید و ای او اس می‌ایستد؛ حتی بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری براین‌باورند که نرم‌افزار یادشده می‌تواند در آینده‌ای نزدیک جایگاه بهتری از رقبایش داشته باشد. درحال‌حاضر، هواوی فهرستی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی هارمونی او اس ۴ منتشر کرده که درادامه به آن می‌پردازیم.

قبل از آن‌که فهرست دستگاه‌ها را مرور کنیم باید توجه داشته باشید که نسخه‌های بتا پایداری خوبی ندارد و احتمالا برای دستگاه شما مشکلات فراوانی ایجاد کنند که باعث ازدست رفتن اطلاعات شخصی یا کاهش سرعت دستگاه به‌صورت قابل‌توجهی می‌شود. براین‌اساس، دانلود و نصب نسخه‌های بتا به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود، اما اگر تجربه استفاده از نسخه‌های بتا را دارید می‌توانید از برنامه «My Huawei» اقدام به ‌ثبت‌نام بتا عمومی کنید.

فهرست دستگاه‌های سازگار با هارمونی او اس ۴

در ادامه مطلب فهرستی از دستگاه‌های واجد شرایط برای به‌روزرسانی نسخه بتا هارمونی او اس ۴ را مشاهده خواهید کرد. همان‌طور که گفتیم این فهرست برای دریافت نسخه بتا منتشر شده، پس این احتمال وجود دارد که گوشی‌ها و تبلت‌های بیشتری در آینده برای دریافت نسخه پایدار به آن اضافه شوند.

  1. هواوی P60
  2. هواوی P60 پرو
  3. هواوی P60 آرت
  4. هواوی میت X3
  5. هواوی میت X3 Collector’s Edition
  6. هواوی میت 50
  7. هواوی Mate 50 پرو
  8. هواوی میت 50 آر اس پورش دیزاین
  9. هواوی میت 50E
  10. هواوی پاکت S
  11. هواوی P50
  12. هواوی P50 پرو
  13. هواوی P50 پرو کالشکن
  14. هواوی P50E
  15. هواوی P50 پاکت
  16. هواوی P50 پاکت آرت ادیشن
  17. هواوی میت 40
  18. هواوی میت 40 پرو
  19. هواوی میت 40 پرو 4G
  20. هواوی میت 40 پرو پلاس
  21. هواوی میت ۴۰ آر اس پورش دیزاین
  22. هواوی میت ۴۰ آر اس پورش دیزاین کالکشن
  23. هواوی میت 40E پرو
  24. هواو میت X2
  25. هواوی میت X2 4G
  26. هواوی میت X2 کالکشن
  27. هواوی میت Xs 2
  28. هواوی میت Xs 2 کالکشن
  29. هواوی نوا 11
  30. هواوی نوا 11 پرو
  31. هواوی نوا 11 اولترا
  32. هواوی میت پد ۱۱ اینچی performance version
  33. هواو یمیت پد پرو ۱۲.۶ اینچی 2022
  34. هواو یمیت پد پرو ۱۲.۶ اینچی 2021

درانتها دوباره یادآوری می‌شود نسخه بتا پایداری مناسبی ندارد و اگر قصد استفاده از آن دارید حتما از تمامی اطلاعات دستگاه‌تان بکاپ‌ بگیرید تا درصورت بروز هرگونه مشکل بتوانید به اطلاعات پا‌ک‌شده دسترسی داشته باشید. همچنین کمپانی هواوی هنوز هیچ‌گونه جدول‌ زمان‌بندی برای عرضه نسخه پایدار سیستم‌عامل HarmonyOS 4 اعلام نکرده است، اما گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد نسخه پایدار تا اواسط شهریورماه منتشر شود.

اخبار مرتبط: رندرهای هواوی میت ۶۰ افشا شد؛ رقیبی سرسخت برای آیفون ۱۵