نتایج گیک‌بنچ سری هواوی P70 منتشر شده که نشان می‌دهد نسخه‌های پایه و پرو به تراشه کرین 9000S و نسخه آرت به تراشه کرین جدید با کلاک اسپید ۳.۱۹ گیگاهرتزی مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز می‌شود.

چند روز قبل گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد سری هواوی P70 قرار است در ماه آوریل، مصادف با ۱۴ فروردین ماه معرفی و سپس راهی بازار چین شود. در آن گزارش لیستی از مشخصات ۴ نسخه منتشر شده بود که نشان می داد تمامی نسخه‌ها از تراشه کرین 9000S استفاده می‌کنند، اما اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این سری در ۳ نسخه معرفی شده و نسخه آرت که گران‌ترین مدل محسوب می‌شود با تراشه دیگری عرضه خواهد شد.

به‌گزارش Gizmochina، ننتایج تست گیک‌بنچ سری هواوی P70 منتشر شده است. بابررسی این نتایج، علاوه‌بر درک بهتر قدرت پردازشی دستگاه‌ها، جزئیاتی مانند کلاک اسپید تراشه، سیستم‌عامل و حافظه رم هم نمایان می‌شوند. در ادامه به بررسی نتایج کیگ‌بنچ سری هواوی P70 می‌پردازیم. این ۳ دستگاه با شماره مدل‌های AL10، AL80 و AL00 شناخته می‌شوند. گزارش‌ها نشان می‌دهد AL10 همان نسخه پایه هواوی P70 است. این دستگاه در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۱۲۴۳ و ۳۸۴۰ را کسب کرده است.

گیک‌بنچ هواوی P70 آرت

هواوی P70 پرو هم با شماره مدل AL80 توانسته امتیازهای ۱۳۴۸ و ۴۱۱۴ را در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای کسب کند. بااین حال نکته جالب توجه، گوشی هواوی P70 آرت با شماره مدل AL00 است. این دستگاه توانسته امتیازهای ۱۷۸۴ و ۴۵۸۹ را در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌دست آورد که رکورد تازه‌ای برای هواوی محسوب می‌شود.

هر ۲ گوشی هواوی P70 و P70 پرو به تراشه ۱۲ هسته‌ای با ۴ هسته کم‌مصرف ۱.۵۳ گیگاهرتزی، ۶ هسته ۲.۱۵ گیگاهرتزی و ۲ هسته پرقدرت ۲.۶۲ گیگاهرتزی مجهز شده است. بنابراین این ۲ گوشی به تراشه مشهور کرین 9000S که اولین تراشه 5G هواوی محسوب می‌شود مجهز شده‌اند. بااین حال هواوی P70 آرت به ۴ هسته کم‌مصرف ۲.۰۲ گیگاهرتزی، ۳ هسته پرقدرت ۲.۷۵ گیگاهرتزی و هسته اصلی ۳.۱۹ گیگاهرتزی مجهز شده است.

این تراشه یک تراشه کرین کاملا جدید است که کلاک اسپید آن مشابه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. بنابراین هواوی ظرف تنها چند سال پس از اعمال تحریم‌های آمریکا موفق شده تراشه‌ای در رده بهترین تراشه نسل قبل تولید کند. البته یادآوری می‌شود در گزارش‌های قبلی قیمت هواوی P70 آرت حدود ۱۴۰۰ دلار در بازار چین بود که در‌صورت عرضه در بازار جهانی بسیار بیشتر می‌شود. بنابراین این تراشه چندان ارزان نیست و هواوی در قدم بعدی باید قیمت آن ر کاهش دهد.

بانگاهی دیگر به لیست امتیازات گیک‌بنچ مشخص شد تمامی نسخه‌های سری هواوی P70 به حافظه رم ۱۲ گیگابایتی مجهز شده‌اند. علاوه‌بر آن ۳ دستگاه گواهی رادیو چین را دریافت کرده بودند. افشاگر شناخته شده به‌نام DCS درباره این گواهی گفته بود که نسخه پایه هم از قابلیت پیام ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد؛ البته نسخه‌های پرو و آرت امکان تماس ماهواره‌ای هم خواهند داشت. بااین حال هنوز مشخص نیست که این دستگاه در بازار جهانی هم عرضه شده یا فقط به‌صورت اختصاصی در بازار چین باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط: