گزارش جدید نشان می‌دهد سامسونگ رتبه اول فروش بیشترین گوشی هوشمند تاشو در زمستان ۲۰۲۴ را از دست داده و احتمالا تابستان با معرفی سری پرچمداران تاشو بعدی آن را پس می‌گیرد.

شرکت سامسونگ سال ۲۰۱۹ اولین گوشی هوشمند تاشو فولد جهان را راهی بازار کرد. پس از سال اول درکنار آن تاشو دیگری به‌نام فلیپ هرساله راهی بازار می‌شود که به‌صورت عمودی تاشده و باابعد کوچکتر، قیمت پایین‌تری دارد. سامسونگ برای موفقیت گوشی‌های تاشو تصمیم گرفت سری موفق نوت را کنار گذاشته تا هرسال ۲ سری پرچمدار S و تاشو Z را معرفی کند. طی سال‌های اخیر بازار گوشی‌های تاشو رشد فراوانی داشته تا بقیه شرکت‌های بزرگ به‌جز اپل هم نمونه‌های خود را تولید کنند.

پیش از این گزارش‌های تحلیل بازار نشان می‌دهند تا سال ۲۰۲۸، گوشی‌های تاشو سهم ۳۰ درصدی از بازار را دراختیار خواهند گرفت. سامسونگ هم بااستناد به‌این گزارش‌ها قصد دارد بازار گوشی تاشو را تحت سلطه خود درآورده تا با فروش این محصولات گران‌قیمت‌تر نسبت‌به گوشی‌های هوشمند عادی، بااپل و شرکت‌های چینی رقابت کند و تا آخر سال ۲۰۲۳ هم موفق بود. اما اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد در زمستان ۱۴۰۲، سامسونگ رتبه اول بیشترین فروش گوشی تاشو در جهان را از دست داده و یکی از موفق‌ترین شرکت‌های سال گذشته، یعنی هواوی این جایگاه را تصاحب کرده است.

هوواوی میت ایکس ۵

به‌گزارش مشاوران تامین قطعات نمایشگر (DSCC)، شرکت سامسونگ باافت فروش چشمگیر در زمستان ۲۰۲۴ جایگاه اول بیشترین فروش گوشی هوشمند تاشو را از دست داده است. درحقیقت سامسونگ اوایل تابستان گوشی‌های تاشو جدید زد فولد و فلیپ ۵ را معرفی کرد و اکنون ۶ ماه از آن گذشته و نمونه‌های جدیدتری از شرکت‌های دیگر با قابلیت‌های پیشرفته‌تر راهی بازار شده‌اند. هواوی هم در این مدت Pocket 2 را با مشخصات سخت‌افزاری بسیار بهتر نسبت‌به گلکسی زد فلیپ ۵ راهی بازار کرد و به‌همین دلیل توانست رشد چشمگیری را در زمستان ۲۰۲۴ تجربه کند.

بانگاهی به آمار منتشر شده DSCC، در پاییز ۲۰۲۳ سامسونگ موفق شد ۴.۲ میلیون گوشی هوشمند تاشو بفروشد که چهارمین آمار بالای سامسونگ به‌حساب می‌آید. این شرکت در پاییز، در رتبه اول که از مدتها قبل کسب کرده بود باقی ماند، البته تعداد فروش گلکسی زد فولد و فلیپ ۵ توسط خرده‌فروشان به مردم کمتر از حد انتظار بود. پس از آن هواوی و زیربرند سابقش یعنی آنر در این بازار بیشترین فروش را داشتند که درمجموع از آمار فروش سامسونگ هم کمی بیشتر بود. دراین مدت ۴ مدل از ۱۰ مدل پرفروش، گوشی‌های سامسونگ بودند و بقیه دراختیار چینی‌ها بود.

در ادامه آمار زمستان ۲۰۲۴ که پیش‌بینی DSCC از فروش جهانی گوشی‌های تاشو است، هواوی به رتبه اول صعود کرده است. درحقیقت هوواوی میت ایکس ۵ و پاکت ۲ عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های تاشو در زمستان و بهار ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد. این اتفاق به‌دلیل این است که در زمستان و به‌ویژه بهار، علاقمندان منتظر عرضه گلکسی زد فولد و فلیپ ۶ هستند و برای همین فروش سامسونگ بیشتر از قبل کاهش می‌یابد. بنابراین اگرچه سامسونگ رتبه اول فروش گوشی هوشمند تاشو در زمستان و احتمالا بهار آینده را از دست می‌دهد، پس از آن جایگاه خود را با پرچمداران جدید پس خواهد گرفت.

اخبار مرتبط: