با وجود شدت گرفتن تحریم‌های غول تکنولوژی چینی، مشخص شده که این شرکت قصد دارد مراسم رونمایی هوآوی P70 را در سال آینده برگزار کند.

در بازار چین استقبال بی‌سابقه‌ای از سری هوآوی میت 60 صورت گرفته و همین موضوع، هوآوی را بیش از پیش به ساخت پرچمدار بعدی خود ترغیب می‌کند. شایعه جدیدی منتشر شده که مشخصات پرچمدار بعدی این شرکت را نشان می‌دهد اما به شکل عجیبی، برخی از قسمت‌های دستگاه در این افشاگری‌ها اعلام نشده‌اند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در این افشاگری مشخص نشده، نسل جدید تراشه‌های هوآوی است. در سری میت 60 از تراشه Kirin 9000 استفاده شده که بر‌پایه تکنولوژی‌های مدرن ساخته شده است. نکته مهم اینجاست که هوآوی از دریافت تکنولوژی‌های زیادی محروم شده و باید تمامی بخش‌های مهم دستگاه را به صورت بومی تولید کند.

رونمایی از هواوی P70 در سال ۲۰۲۴

این موضوع در مورد تراشه‌های سری میت 60 سر و صدای زیادی به پا کرد زیرا طبق اعلام هوآوی، این تراشه بر‌پایه معماری 7 نانومتری ساخته شده بود اما بررسی‌های بعدی نشان داد که این تراشه در حقیقت بر‌پایه معماری قدیمی 14 نانومتری ساخته شده اما پیشرفت‌هایی هم در آن به وجود آمده است.

در اطلاعات جدید به این موضوع اشاره‌ای نشده که تراشه جدید چه نامی خواهد داشت یا از چه معماری استفاده می‌کند. در مورد این موضوع نمی‌توان حدسی زد زیرا ممکن است تراشه‌های این سری نسبت به گذشته پیشرفت کند و همچنین امکان دارد که تحریم‌های اعمال شده مثل گذشته در بخش سخت‌افزار این دستگاه‌ها تاثیر داشته باشد.

اگر بحث سخت‌افزار را کنار بگذاریم، باید گفت که هوآوی P70 قرار است در بخش دوربین رقیب بسیار سرسختی برای پرچمداران دیگر باشد. این موضوع همیشه در پرچمداران هوآوی وجود داشته و پیش‌بینی می‌شود که در آینده پیشرفت‌های بیشتری هم در آن به وجود بیاید. برخی از افشاگران اعلام کردند که نسل بعدی پرچمداران هوآوی قرار است به سنسور‌های 1 اینچی برای دوربین اصلی مجهز شوند.

نظر شما در مورد رونمایی هوآوی P70 چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند با پرچمدارانی مثل گلکسی اس ۲۳ اولترا رقابت کند؟

مطالب مرتبط: رندر‌های وان‌پلاس اوپن با مشخصات کامل مشخص شد؛ تاشو ۱۷۰۰ دلاری چینی