یک افشاگر معروف سرشناس با انتشار تصاویر واقعی سری هواوی نوا ۱۲ در شبکه‌های مجازی و خبرگزاری‌های حوزه فناوری خبرساز شد.

امروز کمپانی چینی هواوی قصد دارد به‌صورت رسمی از سری گوشی‌های میان‌رده نوا ۱۲ در سه نسخه مختلف رونمایی کند که با قابلیت‌های سخت‌افزاری نسبتا خوب و قیمت رقابتی وارد بازار چین می‌شود؛ هنوز اطلاعاتی درباره ورود به‌بازار جهانی وجود ندارد، چراکه سرویس‌ گوگل در گوشی‌های هواوی پشتیبانی نمی‌شود و احتمالا مورد توجه کاربران قرار نمی‌گیرد. بااین‌حال، به‌دلیل پشتیبانی قدرت‌مند هواوی از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی چینی، کاربران زیادی به‌خرید گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های این کمپانی بزرگ روی آورده‌اند.

باتوجه‌به تصاویر، باید اشاره کنیم جالب‌ترین و شاید عجیب‌ترین نکته در زبان طراحی و رابط کاربری نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا شباهت به گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ است که نشان‌دهنده الگوبرداری از پرچمداران اپل محسوب می‌شود. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا از داینامیک آیلند بالای صفحه‌نمایش برخوردار هستند، اما از فناوری به‌کاررفته ازآن‌ها جزئیاتی منتشر نشده است. ازسوی‌دیگر، رابط کاربری نشان می‌دهد سازنده چینی کاملا طراحی آیکون‌ها و سیستم‌ نمایش پس‌زمینه را به‌تقلید از سیستم‌عامل قدرت‌مند iOS توسعه داده است.

تصاویر واقعی سری هواوی نوا 12

علاوه‌براین، ازنظر مشخصات سخت‌افزاری باید اشاره کرد هواوی نوا ۱۲ استاندارد از تراشه کرین 8000 با فناوری ارتباطی شبکه 5G معرفی می‌شود که برای عملکرد روان و منسجم از حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار می‌شود؛ همچنین، صفحه‌نمایش این نسخه 6.78 اینچی با فناوری OLED است که رزولوشنی معادل 1.5K را برای کاربران با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی به‌ارمغان می‌آورد. سیستم دوربین اصلی در پنل پشت شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی خواهد بود، اما جزئیاتی از سنسورهای دیگر وجود ندارد. برای دوربین سلفی تنها از یک سنسور 64 مگاپیکسلی استفاده شده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

ازسوی‌دیگر، نسخه نوا ۱۲ پرو نیز با تراشه اختصاصی کرین 8000 وارد بازار می‌شود که از فناوری ارتباطی 5G و ماهواره‌ای دوطرفه برخوردار خواهد بود. بااین‌حال، برای رضایت کاربران از حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌شود که نیاز طیف وسیعی از کاربران برطرف خواهد شد. ازنظر مشخصات سیستم دوربین سه سنسور 50 مگاپیکسلی با قابلیت‌ لرزش‌گیر اپتیکال و دیافراگم متغیر خواهیم داشت. همچنین، نمایشگر دستگاه 6.78 اینچی با فناوری OLED خواهد بود که رزولوشن 2K با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی را به‌ارمغان می‌آورد.

تصاویر واقعی سری هواوی نوا 12 منتشر شد

نکته‌ای که باید مورد توجه کاربران قرار بگیرد آن است که پردازنده موردبحث از معماری پردازشی ۷ نانومتری استفاده می‌کند که درمقایسه‌با سایر تراشه‌های موبایل عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت. کلاستربندی این تراشه نشان می‌دهد فرکانس‌ هسته‌ها کاهش یافته تا عملکرد پایین‌تری را در تست چند هسته‌ای و تک هسته‌ای داشته باشد. این‌موضوع نشان می‌دهد هواوی قصد گسترش مجموعه تراشه‌هایش را دارد تا بتواند به‌زودی همکاری را با کمپانی SMIC قطع کند. برخی گزارش‌های دیگری وجود دارد که چندین تراشه دیگر برای آینده با معماری پردازشی ۵ نانومتری در مرحله توسعه قرار دارد که برای سری P70 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

افشاگری‌ها نشان می‌دهد مشخصات سخت‌افزاری نوا ۱۲ اولترا شباهت‌های گسترده‌ای به نسخه پرو دارد؛ حتی ازنظر زبان طراحی کاملا شبیه به یک‌دیگر هستند که قابلیت تشخیص را برای کاربران کمی سخت می‌کند. باوجوداین، برخی تفاوت‌های سخت‌افزاری با دو نسخه قبلی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تراشه کرین 9000SL اشاره کرد. درحال‌حاضر، این تراشه در هیچ‌یک از گوشی‌های هواوی مورد استفاده قرار نگرفته و ما از بنچمارک‌های آن اطلاعاتی نداریم، اما کلاستربندی هسته‌های پردازشی نشان می‌دهد عملکرد آن در تست چند هسته‌ای بهتر از کرین 9000S خواهد بود، چراکه از 9 هسته بهره می‌برد که دو هسته اصلی با فرکانسی معادل 2.35 گیگاهرتز کار می‌کنند.

در انتها باید اشاره کنیم، افشای تصاویر واقعی سری هواوی نوا ۱۲ می‌تواند پیامد‌های بزرگی برای این کمپانی داشته باشد که در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد. این عکس‌ها نشان می‌دهد فرد افشاگر در یک فروشگاه حضور دارد که احتمالا از کارمندان نمایندگی هواوی در کشور چین است. درحال‌حاضر، کمپانی هواوی واکنشی نسبت‌به افشای اطلاعاتی پیش‌از زمان معرفی رسمی نداشته، اما انتظار می‌رود بعد از پیگیری‌های لازم بیانیه‌ای را دراین‌خصوص منتشر کند. درانتها باید اشاره کنیم، افشاگران می‌گویند این نسل با شارژ سریع سیمی 100 واتی در بازار عرضه خواهد شد که زمان بسیار کمی را برای شارژ مجدد لازم دارد.

اخبار مرتبط: