تراشه کرین ۹۰۰۰ اس هواوی در بازار چین موفق عمل کرده، اما براساس ادعای تحلیلگران اگر از این تراشه در گوشی‌های میان‌رده تعبیه کند می‌تواند بازار میان‌رده را به چالش بکشد.

با انتشار آمار و اطلاعات بازار گوشی‌های هوشمند چین، متخصصان به تحلیل آینده این بازار پرداختند. براین اساس، فروش گوشی‌های هوشمند در تابستان ۱۴۰۲ بازار چین حدود ۵ درصد ضعیف‌تر از تابستان سال گذشته بود. برخی معتقدند این اتفاق به‌دلیل عملکرد خوب تراشه کرین ۹۰۰۰ اس در سری میت ۶۰ است. تحلیلگر وب‌سایت Canalys، لوکاس ژونگ نیز معتقد است هواوی باید راهی برای تعبیه این تراشه در دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی پیدا کند.

لوکاس ژونگ در این‌باره نوشت: «سری میت ۶۰ هواوی در بازار مانند یک جرقه بود. اگر هواوی موفق به تعبیه تراشه آن یعنی کرین ۹۰۰۰ اس در گوشی‌های میان‌رده و حتی اقتصادی شود، می‌تواند بازار را کاملا متحول کند. همچنین نباید فراموش کرد که سری آنر X50 با تمرکز بر مقاومت فیزیکی توانست عملکرد این شرکت را در تابستان نسبت به قبل بهبود بخشد. سری آیفون ۱۵ با عرضه قابلیت‌های جدید موفق شد مشتریان خود را راضی نگه دارد، اما تمرکز شرکت‌های سازنده گوشی اندرویدی چینی روی نسخه‌های تاشو بود که مدل‌های متعدد با مشخصات و قیمت متفاوت را مانند شیائومی میکس فولد ۳، آنر V Purse و مجیک Vs2، اوپو فایند N3 عادی و فلیپ و میت X5 هواوی عرضه کردند».

تراشه کرین ۹۰۰۰ اس هواوی

با نگاهی به جدول کلی، مهم‌ترین نکته‌ای که توجه را جلب می‌کند، کاهش فروش ۲۶ درصدی ویوو نسبت به سال گذشته از ۱۴.۱ به ۱۰.۴ میلیون دستگاه در تابستان است. همچنین بیشتر شرکت‌های بزرگ دیگر از جمله آنر، اوپو و اپل هم با کاهش فروش نسبت به سال گذشته همراه شدند. در این میان، شیائومی فروش ۹ میلیون دستگاه را حفظ کرد و هواوی که در دسته دیگر (Other) قرار گرفته هم با افزایش فروش همراه شد.

مشخصات تراشه کرین ۹۰۰۰ اس هواوی

البته برای راضی نگه‌داشتن مشتریان و پیش از اینکه هواوی از این تراشه در دستگاه‌های میان‌رده و اقتصادی استفاده کند، باید تراشه قدرتمندتری را برای پرچمداران بعدی تولید کند. تاکنون مشخص شده که هواوی با ۳ شرکت برای تامین قطعات و ساخت سری P70 قرارداد دارد، اما خبری درباره تعبیه تراشه کرین ۹۰۰۰ اس یا تراشه بهتر منتشر نشده است. همچنین شرکت چینی SMIC که وظیفه تولید تراشه کرین ۹۰۰۰ اس را دارد، به‌دلیل کمبود تجهیزات لازم توانایی تولید تراشه دیگری را ندارد و هواوی اگر می‌خواهد موفقیت خود را تکرار کند باید سریع‌تر چاره‌ای برای آن بیندیشد. همچنین پیش‌تر شایعاتی مبنی‌بر توسعه تراشه ۵ نانومتری منتشر شده بود، اما خبر جدیدی در این باره منتشر نشده است.

اخبار مرتبط: