آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد سری گوشی‌‌های هوشمند نوا ۱۲ احتمالا با تراشه اختصاصی کرین ۸۳۰ معرفی خواهد شد.

همان‌طورکه می‌دانید، به‌تازگی کمپانی چینی هواوی از تراشه جدیدی ‌تحت‌عنوان کرین 9000S رونمایی کرد که از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کند و باعث افزایش خشم و نگرانی‌های ایالات متحده آمریکا شد. باوجوداین، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد هواوی قصد دارد از پردازنده جدیدتری پرده‌برداری کند؛ البته باید گفت سازنده چنیپ هنوز به‌طور رسمی اطلاعاتی را درباره آن ارائه نکرده است. در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس افشای اطلاعاتی از یک افشاگر چینی، تراشه نسل جدید هواوی احتمالا تا پایان سال‌جاری میلادی معرفی خواهد شد و از خانواده کرین سری ۸ خواهد بود که می‌تواند با سری گوشی‌های هوشمند نوا ۱۲ برای اولین بار روانه بازار شود. بااین‌حال، باید یادآور شویم تمام نسخه‌های نوا ۱۲ از این پردازنده قدرت نمی‌گیرند و تنها نسخه استاندارد به تراشه کرین سری ۸ مجهز می‌شوند، چراکه قدرت آن بسیار کمتر است و برای نسخه‌های پرو ضعیف خواهند بود.

تراشه کرین ۸۳۰ به هواوی نوا ۱۲ قدرت می‌دهد

همین منبع‌ آگاه خبری در شبکه اجتماعی محلی ویبو می‌نوسید تراشه جدید کرین سری ۸ تا پایان سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شود؛ وی به نام تراشه اشاره مستقیم نمی‌کند، اما مطابق افشاگری‌های گذشته از گوشی هوشمند نوا ۱۲ استاندارد می‌توان حدس زد این تراشه کرین ۸۳۰ نام دارد. ازسوی‌دیگر، دستگاه هوشمند نوا ۱۲ پرو همانند هواوی میت ۶۰ پرو از تراشه کرین 9000S برخوردار می‌شود تا به‌عنوان یکی از پرچمداران هواوی با پردازنده اختصاصی و پشتیبانی از فناوری 5G شناخته شود.

شایعات تایید می‌کنند تراشه کرین ۸۳۰ با پشتیانی از فناوری ارتباطی 5G معرفی خواهد شد تا سری گوشی‌های میان‌رده یا اقتصادی کمپانی هواوی نیز از این تکنولوژی فراگیر در دنیا برخوردار شوند. همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی‌های آمریکایی مانند کوالکام به‌دلیل تحریم‌های دولت این کشور از همکاری با هواوی به‌طور کامل منع هستند و قادر به ثبت سفارش از آن برای فروش تراشه‌های 5G نیستند. اخبار نشان می‌دهد هواوی برای تولید تراشه از کمپانی SMIC چین کمک گرفته و توانسته برای اولین بار پردازنده کرین 9000S را برپایه معماری ۷ نانومتری تولید کند.

درانتها به مشخصات سخت‌افزاری هواوی نوا ۱۲ اشاره می‌کنیم که قرار است از یک پنل OLED منحنی ۱۲۰ هرتزی به‌همراه محافظ شیشه‌ای نسل دوم Kunlun بهره‌مند شود؛ همچنین، برای تامین انرژی به یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۸۸ واتی مجهز می‌شود که می‌تواند ظرف مدت‌زمان ۳۰ دقیقه از صفر تا صد شارژ شود. درمقام مقایسه، باید گفت تراشه کرین ۸۳۰ با اسنپدراگون 778G و اسنپدراگون 870 می‌تواند رقابت کند.

اخبار مرتبط: