شرکت هواوی ۲ گوشی اقتصادی نوا Y62 و Y62 پلاس را معرفی کرد که با قیمت پایه از تراشه ۲.۲ گیگاهرتزی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و نمایشگر LCD با رزولوشن HD پلاس بهره می‌برد.

یکی از رویکردهای شرکت هواوی پس از اعمال تحریم‌های آمریکا، استفاده از تجهیزات نسبتا قدیمی و ضعیف قابل خرید با هدف بازارهای فقیرتر بود. مثلا این شرکت در بازار آفریقای جنوبی چندین گوشی هوشمند ارزان‌قیمت را طی سال‌های گذشته رضه کرد. اکنون شرکت هواوی بدون برگزاری مراسم بزرگ، ۲ گوشی هوشمند اقتصادی دیگر به‌نام نوا Y62 و Y62 پلاس را معرفی و راهی بازار کرد. در ادامه به بررسی طراحی و مشخصات سخت‌افزاری این ۲ دستگاه می‌پردازیم.

هر ۲ گوشی هواوی نوا Y62 و Y62 پلاس از یک نمایشگر ۶.۵۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن HD پلاس معادل ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسلی و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد که دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در ناچ قطره‌ای بالای آن قرار دارد. شرکت هواوی نامی از پردازنده این ۲ دستگاه نبرد، اما پردازنده به ۸ هسته مجهز شده و از کلاک اسپید ۲.۲ گیگاهرتزی بهره می‌برد. درکنار این تراشه، حافظه رم ۴ گیگابایتی برای نسخه پایه و حافظه رم ۸ گیگابایتی در نسخه پلاس قرار دارد. بااین حال حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی در هر ۲ دستگاه تعبیه شده که امکان افزودن حافظه از طریق کارت microSD وجود دارد.

گوشی هواوی نوا Y62 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۲.۵ واتی تغذیه می‌کند، البته نسخه پلاس هم تفاوتی ندارد و به‌همین باتری مجهز شده است. در پنل پشتی، ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و ۲ سنسور تشخیص عمق و ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که فلش LED هم در آن قرار دارد. این ۲ دستگاه به اندروید ۱۲ مجهز شده که ۲ سال قبل منتشر شد، البته باتوجه به پردازنده ضعیف و قیمت اقتصادی توقع بیشتری هم از آن نمی‌رود. بااین حال از رابط کاربری EMU 12 هم بهره می‌برد.

باتوجه به تحریم جهانی هواوی، هواوی نوا Y62 به خدمات گوگل مجهز نیست و به‌جای آن سرویس‌های هواوی مانند تلفن همراه هواوی (HMS) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همچنین هر ۲ دستگاه از ویژگی‌های عادی گوشی مانند پشتیبانی از ۲ سیم‌کارت، وای‌فای، اینترنت 4G، بلوتوث ۵.۱، درگاه تایپ سی، اسکنر اثر انگشت در کناره، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و GPS بهره می‌برد. هنوز قیمت و عرضه جهانی این ۲ دستگاه مشخص نشده است، بااین حال ۲ رنگ مشکی و آبی روشن برای آن وجود دارد.

اخبار مرتبط: