شرکت هواوی موفق شد در سال ۲۰۲۳ به درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری دست یابد و پس از تحریم‌های آمریکا اولین سال عادی خود را طی کند.

سال‌ها قبل دولت آمریکا شرکت هواوی را تحریم کرد تا این شرکت که در آن زمان جزو ۳ شرکت برتر جهان در زمینه فروش گوشی بود، سال‌ها عقب بیفتد و نتواند عملکرد موفقیت‌آمیزی در بازار داشته باشد. این شرکت چند ماه قبل و پس از تلاش‌های چند ساله موفق شد با تراشه کرین ۹۰۰۰s به معماری ۷ نانومتری و فناوری اتصال شبکه 5G دست یابد و با تعبیه آن در سری میت ۶۰، عملکردی فراتر از انتظار در بازار موبایل چین داشت. اکنون با رسیدن سال نو هو هوکون، مدیرعامل هواوی در سخنرانی خود عملکرد این شرکت را در سال ۲۰۲۳ مرور کرد.

هوکون علاوه‌بر تقدیر از تاب‌آوری این شرکت در دوران تحریم و ابراز امیدواری نسبت به آینده، گفت که هواوی پس از چند سال چالش‌برانگیز در سال ۲۰۲۳ به وضعیت عادی خود بازگشت و پیش‌بینی‌ها حاکی از کسب درآمد فروش بیش از ۷۰۰ میلیارد یوان معادل ۱۰۰ میلیارد دلار آمریکا توسط هواوی در این سال است. وی این دستاورد را نشانه‌ای از تعهد تزلزل ناپذیر هواوی به نوآوری و ارائه خدمات به مشتریان می‌داند. در ادامه وی به چند زمینه کلیدی موفقیت هواوی در سال ۲۰۲۳ اشاره کرد:

فروش هواوی
  • زیرساخت مستحکم کسب و کار ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات): کسب و کار اصلی هواوی همچنان به‌قدرت ادامه می‌دهد که پایه‌ای محکم برای رشد کلی این شرکت فراهم کرده است.
  • عملکرد فراتر از انتظار: باوجود چالش‌های مداوم، گوشی‌های هوشمند هواوی و سایر کسب و کارهای الکترونیک در بازار عملکردی بهتر از انتظار داشتند.
  • رشد قابل توجه سرویس‌های ابری و انرژی نوین: سرمایه‌گذاری هواوی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و سرویس‌های پردازش ابری موفق بوده و هر ۲ بخش رشد قابل توجهی داشته است.
  • رشد قابل توجه رقابت در زمینه خودرو برقی: هواوی در بازار آینده‌دار خودرو برقی درحال رشد است و نمونه‌های این شرکت به‌خوبی در بازار رقابت می‌کنند.

هوکون در ادامه از تمام کسانی که در موفقیت هواوی نقش داشتند، از جمله مشتریان، شرکا، کارمندان و خانواده‌هایشان عمیقا تشکر کرد. وی تاکید کرد که همدلی باعث شده هواوی طوفان مشکلات را پشت سر بگذارد و همواره روبه جلو حرکت کند.

وی در ادامه ابتدا به چالش‌های فعلی ناشی از شک و تردیدهای سیاسی و نوسانات اقتصادی اشاره کرد و سپس چشم‌انداز هواوی برای آینده را ترسیم کرد. همچنین او بر تعهد هواوی به دیجیتالی و هوشمند کردن و در عین حال کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و تاثیر منفی بر محیط زیست به‌عنوان محرک‌های کلیدی رشد تاکید داشت. او چند محور اصلی را برای هواوی در سال ۲۰۲۴ تشریح کرد. به‌صورت خلاصه این موارد شامل سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته، مانند مدل‌های زبانی عظیم (LLM) هوش مصنوعی و پردازنده‌های پر قدرت برای تقویت، نوآوری و رشد می‌شود.

هواوی قصد دارد یک زیرساخت پردازشی ابری برای حمایت از نوآوری‌های دیجیتالی برای سراسر جهان ایجاد کند. یکی دیگر از اولویت‌های اصلی هواوی، اطمینان از کیفیت و امنیت خدمات است. این شرکت می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ مشارکت خود را با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها ادامه دهد تا اکوسیستم خود را تقویت کند. این مسئله ساختار سازمانی هواوی را ساده‌تر کرده و کمک می‌کند تا کارکنان مالکیت کار خود را برعهده بگیرند. مهمتر از همه شرکت هواوی نگاه ویژه‌ای به رشد مدیران جدید دارد تا آینده ابرشرکت چینی تضمین شود. درانتها هوکون مجددا بر دست‌یابی به آینده‌ای روشن اظهار امیدواری کرد.

اخبار مرتبط: