گزارش‌ها نشان می‌دهد نسخه جدید سیستم‌عامل HarmonyOS Next از کمپانی هواوی پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را به‌طورکامل قطع می‌کند تا نشان دهد بدون سرویس گوگل نیز می‌تواند بهترین عملکرد و پشتیبانی نرم‌افزاری را به کاربرانش ارائه دهد.

همان‌طورکه می‌دانید از ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی، گوشی‌های هوشمند هواوی به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا از سرویس و خدمات گوگل محروم است و نمی‌تواند از قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن برخوردار شود. باوجوداین، پس‌از چندی، این کمپانی بزرگ چینی سیستم HarmonyOS را توسعه داد تا بتواند نشان دهد حتی بدون گوگل باقدرت به کارش ادامه می‌دهد و در بازار داخلی پیشرفت چشمگیری داشته باشد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از سیستم‌عامل HarmonyOS می‌پردازیم و به‌شما از برنامه‌های آینده هواوی می‌گوییم.

براساس آخرین گزارش‌ها از رسانه‌های حوزه فناوری، کمپانی هواوی قصد دارد با ارائه یک نسخه سیستم‌عامل جدید به‌نام HarmonyOS Next پشتیبانی از تمام برنامه‌های نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌های اندرویدی را به‌طورکامل قطع کند؛ این موضوع به‌صراحت نشان می‌دهد کمپانی‌های چینی قصد دارند به‌قطب بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شوند، چراکه شیائومی و ویوو نیز با معرفی سیستم‌عامل انحصاری HyperOS و BlueOS تصمیم گرفتند راه هواوی را دنبال کنند. برهمین‌اساس، این احتمال وجود دارد که درکنار اندروید و آی او اس به‌بزرگ‌ترین سیستم‌عامل‌های جهان تبدیل شوند.

سیستم‌عامل هواوی

اوایل سال‌جاری میلادی، کمپانی چینی هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان از HarmonyOS Next رونمایی کرد و اطلاعاتی را دراختیار افراد توسعه‌دهنده‌ قرار داد. طبق گزارش‌ها، این نسخه دیگر از هیچ برنامه اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند و از فرمت‌‌های مختص هواوی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین، طیف وسیعی از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های کاربردی درجهان باید با هواوی همکاری کرده تا کاربران بتوانند نیازهای روزمره‌شان را در شبکه‌های اجتماعی یا سایر اپلیکیشن‌ها برطرف کنند.

یک گزارش جدید نشان می‌دهد بسیاری از کمپانی‌های چینی فعال در حوزه فناوری قصد دارند برای توسعه برنامه‌های بومی در سیستم‌عامل HarmonyOS Next افراد متخصصی را استخدام کنند تا این پروژه هرچه سریع‌تر شروع شود. باتوجه‌به حذف اپلیکیشن‌های اندرویدی، می‌توان گفت هواوی می‌خواهد پاسخ محکمی به گوگل برای قطع سرویس‌هایش بدهد. همان‌طورکه می‌دانید، سیستم‌عامل اندروید روی بازار جهان تسلط کامل دارد و قطع پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی می‌تواند باعث کاهش کاربران و فروش گوشی‌های هواوی شود. همچنین، به‌نظر می‌رسد کاربران علاقه‌مند به‌ گوشی‌های هواوی در جهان به‌صفر برسد.

اخبار مرتبط: