کمپانی هوآوی توانست علیرغم تحریم‌های دولت آمریکا و با پشت سر گذاشتن شرکت سامسونگ به‌عنوان برترین گوشی هوشمند تاشو جهان در سه‌ماهه‌ اول سال 2024 دست یابد.

براساس تحقیقات موسسه کونترپوینت فروش گوشی‌های تاشوی هوشمند هوآوی در بازه زمانی سه‌ماهه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 257 درصد افزایش داشته است. این رشد در نقطه مقابل عملکرد سامسونگ قرار دارد به‌طوریکه شرکت کره‌ای سامسونگ از فروش 58 درصد در سه‌ماهه اول سال 2023 به فروش 23 درصد در سه‌ماهه اول سال 2024 سقوط کرده است. اما سهم هوآوی از بازار فروش گوشی‌های تاشو از 14 درصد در سه‌ماهه اول سال 2023 به 35 درصد در سه‌ماهه اول سال 2024 افزایش یافته است.

huawei fold

یکی از عوامل اصلی موفقیت هوآوی در بازار فروش گوشی‌های تاشو، تمرکز این شرکت بر مدل‌های 5G است. براین اساس از ابتدای سال جدید میلادی تا ماه مارس، 84 درصد از محموله گوشی‌های تاشوی هوآوی مجهز به 5G بودند درحالیکه طی مدت مشابه سال قبل هیچ محموله‌ای با این ویژگی درمیان گوشی‌های هوشمند تاشوی شرکت دیده نمی‌شد.

کونترپوینت اظهار داشت که مدل‌های محبوب گوشی‌های تاشوی هوآوی Mate X5 و Pocket 2 نام دارند و بیشترین فروش هوآوی در چین است. از سوی دیگر سامسونگ در نوآوری محصولات تاشوی این شرکت عملکرد ضعیفی داشته که احتمالا دلیل کاهش سهم بازار این کمپانی را توضیح می‌دهد. اما آنر با داشتن سهم 12 درصدی از بازار این بخش، به‌عنوان سومین شرکت تولید کننده گوشی‌های تاشو در جهان شناخته می‌شود. عملکرد موتورآلا نیز در این بخش قابل قبول بوده است به‌طوری‌که با داشتن 11 درصد از سهم بازار توانسته است به عنوان چهارمین برند گوشی‌های تاشو در جهان نام خود را ثبت کند.

این مقایسه نشان می‌دهد که هوآوی توانسته طی سه‌ماهه اول سال 2024 با قبضه کردن بازار و پیشی گرفتن از رقیبانش به‌عنوان برترین گوشی هوشمند تاشو دست یابد.

اخبار مرتبط: