هوآوی اخیرا تاریخ عرضه جدیدترین سیستم عامل خودروهای هوشمند خود را اعلام کرده است. سیستم عامل HarmonyOS 4.0 از قابلیت‌هایی همچون Huawei ADS 2.0، شبکه GOD لیزری و سیستم ناوبری NCA بهره‌ می‌برد. سیستم‌هایی که می‌توانند با دقت 90 درصد صحنه‌های ترافیکی شهری را تشخیص دهند. هوآوی اعلام کرده که رابط کاربری HarmonyOS 4.0 برای خودروهای هوشمند در پاییز 2023 عرضه خواهد شد.

HarmonyOS یک سیستم عامل اندرویدی کامل است که برای مدیریت گوشی‌‌‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی ساعت‌های هوشمند هوآوی به کار برده می‌شود. اما با توجه به فعالیت‌های این شرکت در صنعت خودروسازی، هوآوی از آن به عنوان یک سیستم یکپارچه برای مدیریت خودروهای هوشمند نیز استفاده می‌کند. به عبارت دیگر هوآوی تصمیم گرفته تا به جای عرضه چند رابط کاربری جداگانه برای هرکدام از دستگاه‌هایش، یک رابط کاربری جامع عرضه کند که توان مدیریت تمام آن‌ها را داشته باشد؛ از گوشی‌ و تبلت گرفته تا خودروهای هوشمند.

انتظار می‌رود که HarmonyOS 4.0 یک سیستم عامل چند کاربری، چند دستگاهی، چند صفحه‌ای و چند صدایی باشد که برای مدیریت خودروهای هوشمند بسیار مناسب است. این سیستم عامل علاوه بر امکان کار با چندین صفحه به صورت همزمان، از قابلیت‌هایی همچون تشخیص چهره سرنشینان، موقعیت یابی با تشخیص منطقه‌های صوتی و غیره نیز برخوردار است.

HarmonyOS 4.0 با صدای دستیار ماشین

یکی از بهینه‌سازی‌های قابل توجه HarmonyOS 4.0، به‌روز‌رسانی صدای گوینده هوشمند خودرو است. هوآوی تلاش زیادی کرده تا گوینده صوتی این سیستم عامل صدایی جذاب‌تر و هوشمندانه‌تر داشته باشد. این سیستم عامل جدید همچنین بخش دستیار پارک خودرو را نیز به شکل چشمگیری ارتقا بخشیده است.

HarmonyOS 4.0 جدیدترین سیستم عامل خودروهای هوشمند هوآوی خواهد بود که از تکنولوژی‌هایی همچون ADS (سیستم پیشرفته هدایت خودرو) ، ICS (سیستم هوشمند کابین خودرو) و 5G-V2X (اتصال خودرو به شبکه 5G) بهره می‌برد. تمام این تکنولوژی‌ها طراحی شده‌اند تا تجربه رانندگی هوشمند را برای سرنشینان بهبود بخشند و قدرت ترکیب هوش مصنوعی با شبکه 5G را به رخ همگان بکشند.

HarmonyOS 4.0 برای مدیریت خودروهای هوشمند به صورت کلی ارتقا قابل توجهی نسبت به سیستم عامل فعلی هوآوی پیدا کرده است. با افزایش حضور این کمپانی در صنعت تولید خودروهای هوشمند، طبیعی است که انتظار پیشرفت‌های بیشتری را در آینده داشته باشیم.

گرچه هوآوی به شرح توانایی‌های HarmonyOS 4.0 در مدیریت خودروهای هوشمند پرداخته، اما حرفی از قابلیت‌های آن برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها یا ساعت‌های هوشمند نزده است. از آنجایی که HarmonyOS 3 در تیر ماه سال گذشته وارد بازار شد، احتمالا در اوایل تابستان سال جاری نیز شاهد عرضه HarmonyOS 4.0 برای گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

خبر مرتبط: هواوی واچ Ultimate رونمایی شد + مشخصات فنی