یکی از مشکلاتی که کاربران معمولا با آن مواجه می‌شوند خرابی باتری است، چراکه تعمیر آن کار ساده‌ای نیست. در این مقاله به موضوع هزینه تعویض باتری آیپد می‌پردازیم.

زمانی‌که آیپد دچار مشکل می‌شود و نیاز به تعمیر دارد اولین موضوعی که ذهنتان را مشغول می‌کند تعویض صفحه نمایش و پنل‌های پشتی است، در حالی که به باتری‌که جزء قطعات داخلی حساس و شکننده است کمتر توجه می‌شود.

وقتی باتری آیپد به طور ناگهانی از کار می‌افتد خودتان قادر به تعمیر آن نخواهید بود و توصیه متخصصان در این زمینه این است که در اولین قدم به تنظیمات آیپد مراجعه کرده و با بررسی این قسمت از آسیب باتری اطمینان حاصل کنید. سپس باید به نمایندگی‌های مجاز یا یک متخصص مراجعه کنید تا در کمترین زمان و بدون آسیب به سایر اجزا فرایند تعویض باتری انجام شود.

با در نظر گرفتن این موضوع که هزینه تعمیر و تعویض باتری آیپد در سری‌های جدیدتر بیشتر است، بنابراین در آیپد پرو با مدل‌های متنوع هزینه تعمیر نیز تغییر می‌کند و گاهی همین موضوع باعث سردرگمی کاربران شده ولی از آنجایی‌که قیمت خرید یک آیپد جدید خیلی بیشتر است، بنابراین گزینه تعمیر یا تعویض باتری با وجود این همه تغییر در قیمت‌ها به صرفه‌تر است.

طبق بررسی‌های انجام شده هزینه تعویض باتری نسل چهار آیپد و قبل آن حدود ۹۹ دلار است که با محاسبه نرخ ارز در ایران این رقم به حدود ۵ میلیون تومان می‌رسد. در حالی که این هزینه برای نسل‌های 10 و بالاتر به ۱۱۹ دلار، معادل ۷ میلیون تومان هم می‌رسد. با وجود اینکه هزینه تعویض باتری آیپد پرو 9.7 اینچی هنوز ۱۱۹ دلار است خبر بد اینجاست که همین مبلغ در مدل 12.9 اینچی نسل 5 و 6 این تبلت افزایش یافته و به ۱۷۹ دلار معادل ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

نظر شما چیست آیا با وجود اینکه این دستگاه به‌عنوان یک مینی لپ‌تاپ بین کاربران اپل محبوب است و کارایی یک لپ‌تاپ را دارد، آیا متغیر بودن قیمت‌ها می‌تواند نظر کاربران را در مورد استفاده از این دستگاه تغییر دهد؟