سری تبلت‌های آیپد پرو همیشه جزو تبلت‌های گران‌قیمت بازار محسوب می‌شدند و این قیمت هیچ‌وقت بی‌دلیل نبود. این تبلت‌ها از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار هستند و جزو برترین تبلت‌های بازار برای کاربران حرفه‌ای محسوب می‌شوند. حالا جزئیات جدیدی در مورد قیمت بالای آیپد پرو منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه قرار است حتی از قبل هم گران‌تر شود و هنوز توضیح خاصی در مورد این قیمت بالا وجود ندارد.

جزئیاتی از این دستگاه منتشر شده نشان می‌دهد اپل قصد دارد تغییراتی را در این دستگاه ایجاد کند که قیمت آن را افزایش می‌دهد. در طی چند سال گذشته، صفحه نمایش آیپد‌ها از ال سی دی به تکنولوژی مینی ال ای دی تغییر کرده که عمق و کیفیت رنگ‌ها را کمی بهتر کرده است. البته کیفیت این صفحه نمایش‌ها در حد پنل‌های اولد نیست و هنوز هم تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد.

طبق گزارشات منتشر شده، اپل قرار است صفحه نمایش‌های آیپدهایش را از سامسونگ و ال جی خریداری کند. یکی دیگر از دلایل قیمت بالای آیپد پرو، نوع پنل آن است. سال 2024 باید شاهد عرضه آیپد پرو در دو اندازه 11 و 13 اینچی باشیم. هردو تبلت از یک صفحه نمایش اولد استفاده می‌کنند که نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دارد. اما این نرخ مثل ایپد‌های قبلی تطبیق‌پذیر است و بین 1 تا 120 هرتز جابجا می‌شود.

تبلت‌های آینده قرار است از تراشه M3 استفاده کنند که یک پردازنده دسکتاپ محسوب می‌شود. این تراشه از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است اما اپل باید به دنبال راه‌های جدیدی برای مقابله گرمای آن باشد. مدتی است که در آیپد‌ پرو‌های اپل از تراشه‌های دسکتاپ استفاده می‌شود و قدرت این تبلت‌ها نسل به نسل افزایش می‌یابد. نکته اینجاست که کاربران این تبلت‌ها به برنامه‌های دسکتاپ دسترسی ندارند و نمی‌توانند از تمام توان پردازشی آیپد پرو استفاده کنند.

قیمت بالا اپل آیپد پرو 2024

طبق جزئیات منتشر شده، آیپد پرو 11 اینچی قرار است با قیمت 1300 دلار عرضه شود که یک افزایش 500 دلاری نسبت به گذشته محسوب می‌شود. مدل 13 اینچی هم قرار است با قیمت 1800 دلاری عرضه شود که نسبت به سال گذشته 700 دلار بیشتر شده است. حتی اگر قیمت بالای آیپد پرو را در نظر نگیریم، می‌توانید ببینید که افزایش قیمت مدل 13 اینچی نسبت به مدل 11 اینچ، 200 دلار بیشتر است. 

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که همانند سال‌های گذشته، قرار است مدل 13 اینچی از امکانات بیشتری برخوردار باشد که آن را از مدل کوچکتر متمایز می‌کند. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این دستگاه یا تراشه استفاده شده در آن منتشر نشده اما مشخص است که اپل همچنان قصد دارد بازار تبلت‌های حرفه‌ای را رهبری کند. در این میان اخبار دیگری هم منتشر شده که نشان می‌دهد اپل در حال طراحی یک صفحه نمایش 20.25 اینچی تاشو به کمک سامسونگ است.

اخبار مرتبط: احتمالاً آیپد های اپل در هند تولید خواهند شد