براساس اعلام رسمی، گوشی میان‌رده آنر X60i با تراشه دایمنسیتی 6080 و حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم در بازار داخلی چین معرفی شد.

کمپانی Honor به‌وصورت رسمی یک گوشی هوشمند جدید تحت‌‌عنوان آنر X60i را به‌عنوان جانشین Honor X50i معرفی کرد که تغییرات چندان چشمگیری درمقایسه‌با نسخه سال‌گذشته ندارد. نسل جدید گوشی آنر X60i دربخش‌های مهمی ازجمله طراحی جدید، باتری بزرگ‌تر و صفحه‌نمایش پیشرفت داشته که می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد؛ در ادامه به‌بررسی مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

آنر X60i از صفحه‌نمایش 6.7 اینچی OLED با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد که با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی می‌تواند تجربه کاربری معقولی را به‌نمایش بگذارد؛ همچنین، این صفحه‌نمایش از یک حسگر اثر انگشت یکپارچه، حداکثر روشنایی 2000 نیتی و تراکم 298 پیکسل‌براینچی برخوردار است. ازطرف‌دیگر، یک ناچ کپسولی‌شکل بالای صفحه‌نمایش قرار دارد و حاشیه‌های اطراف آن در همه‌طرف متقارن هستند. بریدگی مشابه Dynamic Island اپل عمل می‌کند و اعلان‌ها و موارد دیگر را نمایش می‌دهد.

طراحی و مشخصات آنر X60i

پنل پشتی دستگاه یک ماژول دوربین مربعی شکل قرار دارد که ظاهری شبیه به‌سری Pura هواوی دارد. دربخش دوربین، آنر X60i دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد که عملکرد چندان جذابی نخواهد داشت. یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز جلوی گوشی قرار دارد. همچنین، ویژگی AI Elimination دراین گوشی که هرگونه شی ناخواسته را از تصاویر حذف می‌کند. غول چینی برای محافظت از دستگاه مقابل گردوغبار یا فشار آب از گواهینامه IP64 استفاده کرده‌است.

علاوه‌براین، هنگان معرفی آنر X60i گفته‌ شد پردازنده Dimensity 6080 از کمپانی مدیاتک به‌عنوان قلب تپنده آن عمل می‌کند. پردازنده با 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود که سرعت روان و منسجم دستگاه را تضمین می‌کند. همچنین، رم مجازی نیز برای بهبود عملکرد وجود دارد، اما از میزان حافظه داخلی دستگاه کم می‌کند.

برای تامین انرژی، آنر X60i از یک باتری استاندارد 5000 میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌کند که با شارژ سریع سیمی 35 واتی پشتیبانی می‌شود. میان‌رده جدید Honor در رنگ‌های رنگ‌های بنفش ، آبی آسمانی، سفید و مشکی عرضه می‌شود که قیمت آن برای نسخه پایه 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی از 192 دلار شروع می‌شود. نسخه‌های 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی به‌ترتیب 220 و 248 دلار قیمت دارند. آنر X60i درحال‌حاضر فقط در چین عرضه شده و حضور آن در بازار جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.