شرکت آنر طی رویدادی در هفته گذشته از گوشی‌های سری Magic5 خود رونمایی کرد و اعلام کرد که برخی از مدل‌های این دستگاه با باتری‌های جدید سیلیکون کربنی عرضه خواهند شد. امروز اما مشخص شد که مدل‌های مورد نظر در واقع سری آنر مجیک ۵ آلتیمیت و پرو هستند که در بازار چین عرضه شده‌اند.

باتری‌ سیلیکون کربنی به کار رفته در نسخه چینی این گوشی‌ها دارای ظرفیت 5450 میلی آمپر ساعت است. این درحالیست که نسخه جهانی Magic5 Pro از یک باتری لیتیومی معمولی با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند. گرچه مدل Ultimate هم امروز وارد بازار چین شد اما از آنجایی که بعید است این مدل وارد بازار جهانی بشود، در این مطلب روی مدل Pro تمرکز خواهیم کرد.

نسخه جهانی Magic5 Pro به اندازه 8.77 میلی‌متر ضخامت دارد و وزن آن 219 گرم است. اندازه، ابعاد و وزن نسخه‌ چینی این گوشی هم همین‌قدر است، با این تفاوت که ظرفیت باتری آن 350 میلی آمپرساعت از نسخه جهانی بالاتر است. این یعنی 7درصد افزایش ظرفیت. هردو مدل چینی و جهانی Magic5 Pro از قابلیت شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کنند.

Honor Magic5 Pro و Ultimate با باتری‌های کربن سیلیکونی در چین

زمانی که شرکت Honor فناوری باتری‌های سیلیکون کربنی را معرفی کرد، ادعا کرد که چگالی انرژی این باتری‌ها 12.8 درصد بیشتر از باتری‌های لیتیومی است. ما مطمئن نیستیم که این چگالی انرژی بیشتر از کجا ناشی می‌شود اما می‌تواند به بسته‌بندی متفاوت باتری مربوط باشد. آنر توضیح زیادی در این باره نداده است.

اختلاف 7 درصدی دستاورد آن‌قدر بزرگ نیست که بخواهد انقلابی در صنعت تولید باتری‌های گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. حداقل اگر آنر می‌توانست این افزایش ظرفیت را روی باتری‌های کوچک‌تر اعمال کند، اثرگذاری و جذابیت آن بیشتر می‌بود. در این شرایط یک گوشی با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، می توانست با جایگزین گردن باتری سیلیکون کربنی ظرفیت خود را به 4280 میلی آمپر ساعت برساند و وزن آن هم افزایش پیدا نکند.

فناوری باتری‌های سیلیکون کربنی روی باتری‌های کوچک‌تر می‌توانست در هنگام عرضه جهانی گوشی‌های آنر یک مزیت‌ رقابتی واقعا چشمگیر باشد. اما این واقعیت که نسخه جهانی Honor Magic5 Pro همچنان از یک باتری لیتیومی معمولی با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد، به خوبی نشان می‌دهد که این فناوری هنوز به تکامل نرسیده است.

خبر مرتبط: شرکت آنر اولین باتری سیلیکون کربنی جهان را معرفی کرد