بیشتر تکنولوژی‌های گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت هستند. سرعت پیشرفت تراشه‌ها، نمایشگر‌ها، دوربین‌ها و غیره بسیار بالاست، به جز ظرفیت باتری که با سرعت حلزونی رشد می‌کند. در این بین شرکت آنر مدعی شده که راه‌حل جدیدی پیدا کرده، و در این راستا اولین باتری سیلیکون کربنی جهان را معرفی نموده است.

باتری‌های لیتیومی امروزی از گرافیت برای ساخت یکی از الکترودهای خود استفاده می‌کنند و این یکی از عوامل محدودیت ظرفیت آنهاست. آنر ادعا می‌کند که باتری‌های سیلیکون کربنی با کنار گذاشتن این محدودیت، 12.8% تراکم انرژی بالاتری نسبت به باتری‌های لیتیومی دارند. مدیرعامل شرکت آنر به تازگی با نمایش چند نمودار مختلف، به طور خلاصه علت بهتر بودن باتری‌های سیلیکون کربنی نسبت به باتری‌های لیتیومی را توضیح داده است.

زمانی که ولتاژ یک باتری لیتیومی استاندارد به 3.5 ولت کاهش پیدا می‌کند، دیگر انرژی زیادی در آن باقی نمی‌ماند و این دقیقا نقطه قوت باتری‌های سیلیکون کربنی است. چراکه روی محدوده 3.5 ولت حدود 240% ظرفیت بیشتری نسبت به باتری‌های لیتیومی دارند. اتفاقی که باعث می‌شود عملکرد این باتری‌ها به صورت کلی 12.8% بهتر از باتری‌های کنونی باشد.

جالب اینجاست که گوشی Magic5 Pro Honor در چین قرار است با باتری 5450 میلی آمپر ساعتی عرضه شود. بنابراین به نظر می‌رسد که باتر‌های سیلیکون کربنی مراحل تست را پشت سر گذاشته‌اند و به زودی وارد بازار می‌شوند. البته مدل بین‌المللی این گوشی همچنان از یک باتری 5100 میلی آمر ساعتی استفاده می‌کند. بنابراین آنر قصد دارد فعلا باتری‌های سیلیکون کربنی خود را محدود به بازار چین نگه ‌دارد.

خبر مرتبط: آنر Magic5 لایت با سرعت شارژ 40 واتی معرفی شد