دیروز در کنگره جهانی موبایل شاهد معرفی سری آنر مجیک 5 توسط این شرکت بودیم. این سری شامل سه دستگاه آنر مجیک 5، آنر مجیک 5 لایت و آنر مجیک 5 پرو می‌شود. این سری، جدیدترین پرچمدران شرکت آنر محسوب می‌شوند و بهترین تکنولوژی‌های بازار را در خود جای داده‌اند.

آنر مجیک 5 پرو

می‌توان گفت که در رویداد معرفی سری آنر مجیک 5، بیشترین تمرکز روی مدل پرو قرار گرفته بود. زیرا این دستگاه در حقیقت برترین مدل از این سری محسوب می‌شود. ماژول دوربین آنر مجیک 5 پرو بیشترین توجه را جلب می‌کند زیرا این بخش از دستگاه طراحی دایره‌ای شکل دارد و سه دوربین را در خود جای داده است.

آنر در این دستگاه از سه دوربین 50 مگاپیکسلی استفاده کرده که کیفیت بالایی دارند. دوربین اصلی این دستگاه از یک سنسور 50 مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند و به صورت خودکار، تصاویر 12 مگاپیکسلی را ثبت می‌کند. دوربین اولترا واید با زاویه دید 122 درجه‌ای و تله فوتو با زوم اپتیکال 3.5 برابری هم از سنسور‌هایی با همین رزولوشن استفاده می‌کنند اما احتمال می‌رود کیفیت آن‌ها کمی کمتر از دوربین اصلی باشد.

آنر در مراسم خود اعلام کرد که این دوربین‌ها، رتبه اول را در تست DXOMARK به دست آورده‌اند که بسیار چشمگیر است. همچنین این دوربین‌ها برای جذب نور بیشتر، از سنسور‌های بزرگ‌تری استفاده می‌کنند که می‌تواند تصاویر روشن‌تری را ثبت کند. البته برای دیدن نتیجه واقعی تست دوربین‌ها بهتر است تا عرضه جهانی این دستگاه صبر کنید.

بدنه دستگاه در تمامی قسمت‌ها طراحی خمیده‌ای دارد و لبه‌های آن بسیار نازک هستند. در بخش جلوی فریم، صفحه نمایش 6.81 اینچی اولد با نرخ بروزرسانی تطبیق‌پذیر قرار گرفته که تراکم 460 پیکسل در هر اینچ دارد. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی مجهز شده که باعث عدم خستگی چشم در حین استفاده طولانی مدت می‌شود.

آنر در مجیک 5 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کرده که قوی‌ترین تراشه بازار محسوب می‌شود. این شرکت همچنین اعلام کرده که در این دستگاه از آنتن‌های مخصوصی برای بلوتوث و وای فای استفاده شده که می‌توانند سرعت وای فای را تا 200 درصد افزایش، و تاخیر آن را تا 30 درصد کاهش دهند.

آنر در این دستگاه برای اولین بار از تکنولوژی باتری سلیکیونی استفاده کرده که می‌تواند ظرفیت باتری را تا 12.8 درصد افزایش دهد. باتری 5100 میلی‌آمپری این دستگاه اندازه بسیار خوبی دارد و می‌تواند با توان 66 وات به صورت سیمی و 50 وات به صورت بی‌سیم شارژ شود.

این دستگاه مثل پرچمداران دیگر بازار از گواهی IP68 برخوردار است و می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند. آنر 5 پرو در 5 رنگ آبی، سبز، بنفش، نارنجی و مشکی عرضه می‌شود.

طراحی دوربین آنر مجیک ۵

آنر مجیک 5

در معرفی سری آنر مجیک 5 همچنین مدل پایه این دستگاه رونمایی شد که ممکن است بسیاری از کاربران را ترغیب به خرید کند. این دستگاه طراحی بسیار نازکی دارد و از همان صفحه نمایش خمیده به همراه تکنولوژی‌های ضد خستگی چشم استفاده می‌کند.

ماژول دوربین این دستگاه هم سه دوربین را در خود جای داده اما کیفیت آن‌ها کمی از مدل پرو کمتر است. دوربین اصلی این دستگاه از یک سنسور 54 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که در کنار یک دوربین تله فوتو 32 مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید 50 مگاپیکسلی قرار گرفته است. دوربین اولتراواید تفاوتی با مدل پرو ندارد اما زوم دوربین تله فوتو در آن از 3.5 به 2.5 برابر رسیده است.

قیمت آنر مجیک 5 در نسخه 8/256 گیگابایتی حدود 900 یورو اعلام شده که در سطح پرچمداران دیگر بازار قرار می‌گیرد. قیمت مدل پرو هم در نسخه 12/512 گیگابایتی به 1200 یورو رسیده که از برخی دستگاه‌های پرچمدار دیگر هم گران‌تر است. عرضه این دو دستگاه از نیمه دوم سال جاری شروع خواهد شد.

اخبار مرتبط: مشخصات آنر مجیک ۵ پرو لو رفت + تصاویر