سرنوشت رجیستری آیفون 14 و 15 به احتمال فراوان در جلسه تعویقی کمیسیون اصل 90 که قرار است فردا برگزار شود مشخص می‌شود.

جلسه کمیسیون اصل 90 پیرامون مشکلات و مسائل مربوط به رجیستری موبایل که بنا بود سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شود به دوشنبه 31 اردیبهشت موکول شد و احتمالا رجیستری آیفون 14 و 15 یکی از مواردی است که در این جلسه بررسی می‌شود. این جلسه با حضور، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سید مجید رضوی رئیس، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به‌همراه تعدادی از نمایندگان وزارت صمت و سازمان برنامه‌وبودجه از ساعت 10 الی 11:30 صبح فردا تشکیل می‌شود.

گفته می‌شود رویکرد اساسی در این دیدار بررسی رجیستری گوشی‌های ممنوعه است که از زمان غیرقانونی شدن واردات و خرید و فروش این دستگاه‌ها کاربران زیادی زیر بار این منع قانونی نرفته و همچنان از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند. باوجوداین، دولت نیز مبادرت به وضع جرایم سنگین برای عرضه‌کنندگان و ارائه دهندگان خدمات به دارندگان گوشی‌های آیفون ممنوعه کرده، اما در عمل طبق گفته مسئولان نتایج مطلوبی به‌دست نیامده است. شایعاتی نیز دراین زمینه وجود دارد که عده‌ای با دریافت هزینه‌های نه‌چندان زیاد می‌توانند خدمات مربوط‌به آنتن‌دهی را برای این گوشی‌ها فراهم کنند.

ناگفته نماند که طی روزهای اخیر اعضای انجمن واردکنندگان موبایل نیز اقدام به برگزاری جلسه اعتراضی کردند. یکی از جنبه‌های مورد تاکید در این جلسه، مشکلات پدید آمده برای اعضای صنف موبایل فروشان، به‌دلیل اقدامات غیرقانونی در جهت برقراری آنتن موبایل‌های ممنوع بود. ازسوی‌دیگر، اصرار تعداد قابل توجهی از کاربران برای ثبت شدن گوشی‌های آیفون ممنوعه در شبکه همتا و استفاده از این دستگاه‌ها لزوم بازنگری در قانون مذکور را نشان می‌دهد. با‌این‌حال، در میان صنف موبایل فروشان صداهای موافق و مخالف دراین زمینه شنیده می‌شود و این خود عاملی است که سرنوشت رجیستری آیفون 14 و 15 را تا به‌حال در ابهام نگه داشته که انتظار می‌رود در جلسه پیش رو تکلیف رجیستری این گوشی‌ها مشخص شود.  

اخبار مرتبط: