شرکت HMD گلوبال اعلام کرد که قصد دارد گوشی‌های جدیدش را به‌جای نوکیا با برند اچ‌ام‌دی روانه بازار کند.

شرکت فنلاندی HMD گلوبال چندین سال پیش، حق انحصاری استفاده از برند نوکیا را از مایکروسافت خریداری کرد. این شرکت در چند سال اخیر چندین موبایل هوشمند را با این نشان تجاری معرفی کرد. شرکت اچ‌ام‌دی مدعی است در تولید محصولات جدید خود بر روی نوآوری، کیفیت و تجربه تمرکز خواهد داشت.

مدیر‌عامل و بنیانگذار شرکت HMD، امروز با تایید خبر یاد شده در حساب لینکدین خود اعلام کرد هر دو برند نوکیا و اچ‌ام‌دی کماکان به‌صورت مستقل به‌کار خود ادامه خواهند داد. به احتمال زیاد برای عرضه دستگاه‌های جدید با شرکت‌های معتبر جهانی نیز همکاری خواهد کرد.

وی اعلام کرد که اچ‌ام‌دی سریع‌‌ترین رشد سالانه را بین شرکت‌های تولیدکننده‌ گوشی‌های 5G داشته است. با توجه به عرضه‌ گوشی‌های قابل تعمیر نوکیا در ۱۲ ماه گذشته، این شرکت از نظر ماندگاری محصولات، حرف اول را در بازار می‌زند.

اسم جدید نوکیا

این شرکت اولین گوشی خود را با نام نوکیا ۶ سال ۲۰۱۶ روانه بازار کرد و از آن زمان تا‌کنون چندین گوشی با برند نوکیا معرفی کرده است. کمپانی اچ‌ام‌دی مدعی شده که یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند در اروپا است.

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، اچ‌ام‌دی به‌زودی اقدام به تولید گوشی‌های با‌کیفیت، مقرون‌به‌صرفه و مقاوم خواهد کرد تا کاربران را تشویق کند، دستگاه‌های خود را به مدت طولانی‌تری نگه‌دارند.

اغلب محصولات این کمپانی در مقایسه با تقریبا تمامی برندهای چینی از جمله شیائومی و ریل‌می از قیمت بسیار بالاتری برخوردارند.

حال اگر این کمپانی قصد عرضه گوشی با این برند را داشته باشد، به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک این کمپانی برنامه‌های شگفت‌انگیزی برای کاربران خواهد داشت. باید دید اچ‌ام‌دی می‌تواند تمام قابلیت‌های گوشی‌های میان‌رده قوی را در برند جدید خود اعمال کند و به کاربران گوشی‌هایی با قیمت مناسب و اقتصادی عرضه کند یا خیر.

خبر مرتبط: تولید گوشی‌های نوکیا در اروپا از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود