شرکت HMD گوشی ارزان قیمت Aura را با طراحی جالب برای ورود به‌بازار استرالیا معرفی کرد.

شرکت HMD Global که صاحب امتیاز برند نوکیا است اخیرا سری جدید گوشی های هوشمند پالس را با تمرکز بر قابلیت تعمیر که شامل سه مدل مختلف با تراشه 12 نانومتری Unisoc T606 است، معرفی کرد. اکنون این شرکت گوشی مقرون به‌صرفه‌تری به نام HMD Aura را در بازار استرالیا عرضه کرده است.

HMD Aura  با نمایشگر 6.56 اینچی IPS LCD و رزولوشن 1600×900 مانند گوشی پلاس پرو، اطراف صفحه نمایش دارای حاشیه است. در بالای نمایشگر، دوربین سلفی درون حفره قطره‌ای شکل قرار گرفته است. این گوشی در دو رنگ سبز و مشکی عرضه شده و نمایشگر آن نسبت به گوشی‌های موجود در بازار عریض‌تر است.

HMD Aura

گوشی HMD Aura از تراشه 28 نانومتری Unisoc SC9863A1 بهره می‌برد که در بنچمارک گیک‌بنچ 6 حدود 160 امتیاز را در آزمون تک هسته‌ای و 725 امتیاز را در آزمون چند هسته‌ای کسب کرده است. این گوشی از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای وب‌گری، پخش ویدئو و کارهای مشابه بهره می‌برد.  

گوشی HMD Aura با باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی بوده و پشتیبانی از شارژ 10 واتی از‌طریق درگاه USB-C معرفی شد. این محصول به جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز است و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت گوشی با لنز کمکی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات گوشی HMD Aura محسوب می‌شود؛ اسکنر اثرانگشت گوشی در پنل پشتی قرار دارد و به‌صورت پیش‌فرض اندروید 13 را اجرا می‌کند.

قیمت گوشی HMD Aura در بازار استرلیا حدود 118 دلار است که قابل مقایسه با قیمت 150 دلاری HMD Pulse با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است.