امروز با یک بروزرسانی، دستور صوتی گوگل در ایربادها و گوشی‌های اندرویدی این شرکت تغییر و حساسیت به کلمه Hey Google با تغییراتی مواجه شده است.

قبل از این بروزرسانی جدید، کاربران می‌توانستند حساسیت به کلمه Hey Google و به طور کلی بخش دستورات صوتی را در گوشی اندرویدی خود غیرفعال کنند اما این قابلیت همچنان بر روی پیکسل بادز فعال بود. یکی از مقالات بخش پشتیبانی وبسایت گوگل نیز به همین موضوع اشاره دارد و عنوان کرده که با خاموش کردن این گزینه‌ها در گوشی، همچنان می‌توانید از آن بر روی پیکسل بادز خود استفاده کنید.

دستور صوتی گوگل

امروز با اعلام رسمی، دستور صوتی گوگل متوجه تغییراتی شده و در راستای این تغییرات، یکپارچگی میان ایربادهای گوگل پیکسل و گوشی اندرویدی بیشتر شده است. از این پس، با خاموش کردن دستیار صوتی و حساسیت به کلمه Hey Google در گوشی یا تبلت اندرویدی خود که به پیکسل بادز وصل است، این دستورات بر روی ایرباد نیز خاموش می‌شوند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. بدین ترتیب، با مراجعه به بخش Google Assistant settings، سپس قسمت Hey Google & Voice Match می‌توانید گزینه “Hey Google” را مطابق میل خود، روشن یا خاموش بگذارید. با خاموش کردن این قابلیت، دیگر این دستور صوتی باعث احضار دستیار صوتی گوگل بر روی ایرباد نمی‌شود.

به دنبال این تغییرات، جالب است بدانید که هوش مصنوعی گوگل، یعنی جمینای نیز در راه پیکسل بادز 2 است و قابلیت‌هایی هیجان‌انگیز و بسیار کاربردی به این دستگاه اضافه می‌کند. باید ببینیم جمینای تا چه اندازه می‌تواند استفاده از پیکسل بادز 2 را متفاوت و لذت‌بخش‌تر از پیش کند. در حال حاضر، می‌توانید فقط با یک دکمه به دستیار صوتی گوگل در پیکسل بادزها دسترسی داشته باشید و از آن برای اجرای دستورات صوتی مختلف استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده به بخش تنظیمات پیکسل بادز 2، گزینه امکان تغییر نام Google Assistant به Digital assistant است که باید ببینیم چه معنی می‌تواند در بر داشته باشد.