شمارش معکوس برای مشخص شدن تاریخ انتشار اندروید 15 آغاز شده است. گوگل به زودی پرده از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل محبوبش برمی‌دارد.

با وجود انتظار کاربران مبنی‌بر رونمایی همزمان اندروید 15 با سری پیکسل 9، شرکت گوگل تصمیم گرفت تا زمان انتشار رسمی این نسخه جدید را به تعویق اندازد. بااین‌حال، این شرکت تأیید کرده است که اندروید 15 در مراحل پایانی توسعه قرار دارد و به زودی برای عموم عرضه خواهد شد. درحال‌حاضر، نسخه‌های بتا این سیستم‌عامل در دسترس توسعه‌دهندگان و کاربران علاقه‌مند قرار دارد. باتوجه به روند معمول انتشار نسخه‌های جدید اندروید، انتظار می‌رود که نسخه نهایی این سیستم‌عامل در آینده‌ای نزدیک در دسترس کاربران قرار گیرد.

گوگل درحال آماده‌سازی آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید، یعنی اندروید 15 است. این شرکت نسخه‌های آزمایشی این سیستم‌عامل را منتشر کرده تا قبل از عرضه عمومی، مشکلات احتمالی آن برطرف شود. شما می‌توانید نسخه بتا اندروید 15 را روی گوشی‌ خود نصب کنید و از قابلیت‌های جدید آن استفاده کنید. انتظار می‌رود نسخه نهایی اندروید 15 در آینده‌ای نزدیک برای عموم کاربران منتشر شود و دستگاه‌های سری پیکسل گوگل جزو اولین دستگاه‌هایی باشند که این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

اندروید-15

نسخه آزمایشی بتا اندروید 15 نه‌تنها برای گوشی‌های پیکسل گوگل، بلکه برای گوشی‌های برندهای دیگری مثل Nothing، اوپو، شیائومی و آنر هم در دسترس است. اگر گوشی شما جزو این برندها نیست، اما دوست دارید ویژگی‌های جدید اندروید 15 را امتحان کنید، می‌توانید از برنامه شبیه‌ساز اندروید (اندروید استودیو) استفاده کنید. با کمک این برنامه، می‌توانید اندروید 15 را روی کامپیوتر خود اجرا کرده و ویژگی‌های آن را بررسی کنید.

سیستم‌عامل اندروید 15 در مراحل پایانی توسعه قرار دارد. پس از گذراندن مراحل آزمایشی متعدد، این سیستم‌عامل هم‌اکنون در فاز بتا بوده و آخرین نسخه آزمایشی آن در تیرماه 1403 منتشر شده است. هدف اصلی از این مرحله، ارزیابی دقیق و بهبود عملکرد سیستم‌عامل و اطمینان از سازگاری کامل با تمامی برنامه‌های کاربردی است. به‌بیان‌دیگر، تیم توسعه اندروید در حال انجام آخرین تنظیمات و اصلاحات لازم برای انتشار نهایی و عمومی این سیستم‌عامل است.

اندروید 15 تقریباً آماده‌ استفاده‌ همگانی است. باتوجه به اینکه نسخه آزمایشی چهارم (بتا 4) نشان داده که سیستم‌عامل به پایداری لازم رسیده، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که خیلی زود نسخه نهایی آن منتشر شود. برآوردها حاکی‌ازآن است که شاید تاریخ انتشار اندروید 15 ماه آینده باشد. البته گوگل هنوز تاریخ دقیق را اعلام نکرده، اما با توجه به الگوهای قبلی مثلاً انتشار همزمان اندروید 14 با گوشی‌های پیکسل 8، این پیش‌بینی دور از ذهن نیست.