ویژگی اسکرول بی‌نهایت صفحه نتایج در گوگل که مشابه اسکرول بی‌نهایت در شبکه‌های اجتماعی بود اخیرا حذف و از دسترس کاربران خارج شده است.

سخنگوی گوگل درمورد حذف ویژگی اسکرول بی‌نهایت به وب‌سایت «سرچ انجین لند» گفته است که این کار باعث می‌شود که به جای بارگیری خودکار نتایجی که مدنظر کاربر نبوده و آن‌ها را صریحا درخواست نکرده است نتایج جستجوی بهتر و سریع‌تری دراختیار کاربران قرار داده شود. ازاین رو گوگل با حذف این ویژگی به رسیدن به نتایج بهینه جستجو کمک خواهد کرد.

اما درمورد ویژگی اسکرول بی‌نهایت گوگل، باید بگوییم که این قابلیت طی اکتبر سال 2021 برای دستگاه‌های موبایل معرفی و ارائه شد و پس از آن در اواخر سال 2022 روی دسکتاپ نیز در دسترس قرار گرفت. اما فرآیند حذف این قابلیت از نظر زمان به‌صورت برعکس صورت می‌گیرد که براین اساس طبق گفته سخنگوی گوگل به «سرچ انجین لند» اسکرول مداوم از نتایج جستجو در دستکتاپ حذف شده و قرار است ویژگی موردنظر طی ماه‌های آینده از نتایج جستجو در دستگاه‌های تلفن همراه نیز حذف شود.

اما پس از این حذف، تغییراتی در بخش جستجو اعمال می‌شود. این تغییرات برای نسخه دسکتاپ به‌این صورت خواهد بود که نوار صفحه‌بندی کلاسیک گوگل، باعث می‌شود تا کاربر به‌راحتی بتواند به‌صفحه خاصی از نتایج پرش کند یا با کلیک روی گزینه «بعدی» به صفحه بعد منتقل شود. اما در نسخه موبایلی نیز به‌این صورت خواهد بود که در پایین صفحه جستجو عبارت «نتایج بیشتر» ظاهر شده که کاربر می‌تواند با انتخاب این گزینه به صفحات بیشتری دسترسی پیدا کند.