بهبود Google Play با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تجربه کاربری را در استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها متحول می‌کند.

گوگل اعلام کرده چندین بهبود در اپلیکیشن Google Play اعمال می‌کند تا به‌کاربران در کشف اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و محتواهای مورد علاقه‌شان کمک کند؛ این کمپانی با پیشرفت توصیه‌ها و استفاده از هوش مصنوعی (Generative AI) امکان یافتن سریع محتوای مناسب سلیقه کاربران را فراهم می‌کند. همچنین، ویجت جدیدی به اپلیکیشن محبوب Google Play اضافه شده و جوایز بیشتری د نظر گرفته شده‌است.

همان‌طورکه می‌دانید، Google Play Store مرکز اصلی اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، کتاب‌ها و سایر محتواها برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های اندرویدی است. با‌این‌حال، اصولا کاربران پس‌از پیدا کردن و نصب اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موردنظر تعامل زیادی با آن ندارند؛ ازاین‌سو، گوگل تلاش می‌کند تا این موضوع را تغییر دهد و Play Store را به تجربه‌ای جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر تبدیل کند.

ویژگی‌های برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی Google Play

در کنفرانس Google I/O 2024، این کمپانی اعلام کرد از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد خلاصه نقدو‌بررسی اپلیکیشن‌ها و سوالات متداول استفاده خواهد کرد؛ اکنون، مشخص شده ازاین فناوری برای ارائه جزئیات بیشتر درباره یک اپلیکیشن یا بازی خاص به‌صورت سریع استفاده خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، خلاصه‌ای از ویژگی‌های یک اپلیکیشن در صفحه Play Store آن قابل مشاهده خواهند بود.

علاوه‌براین، گوگل فضاهای ویژه‌ای در Play Store ایجاد خواهد کرد تا کاربران همه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مرتبط با یک موضوع خاص را در یکجا پیدا کنند. برای‌مثال، قبل‌از جام‌جهانی کریکت T20، فضایی ویژه برای لیست کردن تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌های محبوب مرتبط با کریکت ایجاد کرد؛ در ژاپن نیز با همکاری ناشران کمیک، فضاهایی ایجاد شد که اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، کمیک‌ها، رویدادهای زنده و تریلرهای مرتبط را نمایش می‌دهد. همچنین، پیشنهادات ویراستاران و نقد و بررسی‌ها از اپلیکیشن‌هایی که کاربران نصب نکرده‌اند، نمایش داده می‌شود. برای بهبود توصیه‌های بازی، Play Store دارای فیلترهای متعددی خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد موارد مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند.

ازسوی‌دیگر، Play Store به‌ویجت جدیدی به نام Collections مجهز می‌شود که به‌صورت مستقیم تمام محتوای مرتبط از اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و کتاب‌ها را در صفحه اصلی گوشی یا تبلت گلکسی شما نمایش می‌دهد. گوگل می‌گوید درصورت تمایل کاربران می‌توانند آن را از الگوریتم‌ها غیرفعال کنید. بخش «شخصی‌سازی» در Play را می‌توانید در منوی اصلی Play Store پیدا کنید.

Google Play Pass، یک اشتراک ماهانه که به کاربران امکان دسترسی رایگان به اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و محتوای درون بازی را می‌دهد، پیشنهادات جدیدی در Asphalt Legends Unite، Call of Duty: Mobile، Candy Crush Saga و Kingdom Rush 5: Alliance خواهد داشت. مشترکین Play Pass در استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده می‌توانند در سه‌ماه اول از 80٪ تخفیف در هزینه اشتراک بهره‌مند شوند.

بازی‌های Google Play Pass

کمپانی گوگل به اعضای گوگل‌پلی Diamond و Gold درکنار Platinum جوایزی مانند دستگاه‌های پیکسل، محصولات بازی Razer و کالاهای دیگر اهدا خواهد کرد. کاربران در بریتانیا، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ایالات متحده می‌توانند هرهفته به برگه Play Points perks مراجعه کرده و جوایز Super Weekly را بررسی و دریافت کنند.

سیستم Google Play Games for Windows به گیمرهای PC اجازه می‌دهد تا دو بازی را به‌صورت همزمان انجام دهند. به‌طورکلی، با این بهبود نرم‌افزاری Google Play به‌کمک هوش مصنوعی یک پلتفرم پویاتر و جذاب‌تر خواهیم داشت که تجربه‌ کاربری را درزمینه کشف و استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها بهبود می‌بخشد.