در آخرین آپدیت گوگل پلی استور، امکان حذف یا پاک کردن برنامه از یک دستگاه دیگر به این پلتفرم اضافه شده است، البته هنوز این قابلیت در دسترس کاربران نیست.

یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های برنامه که در گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌شود، گوگل پلی استور نام دارد. کاربران می‌توانند در این پلتفرم برنامه‌های جدید و به‌روزرسانی برنامه‌های قبلی را دانلود کنند، البته در طول زمان چند قابلیت دیگر هم به این پلتفرم اضافه شده است. مثلا کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس Play Points هنگام بازی امتیاز کسب کنند و از امتیازهای خود برای خرید آیتم‌های درون برنامه بهره ببرند. اکنون شرکت گوگل آپدیت جدیدی را برای گوگل پلی استور منتشر کرده که در این نسخه، قابلیت جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

براساس گزارش منتشر شده از یک افشاگر به‌نام Assemble Debug، با نصب نسخه ۳۸.۸ گوگل پلی استور، قابلیت جدیدی به این پلتفرم اضافه شده است که امکان پاک کردن برنامه‌ها را از یک دستگاه دیگر فراهم می‌کند. البته این ویژگی هنوز در اختیار کاربران اندرویدی قرار نگرفته است، اما یک کدنویس توانسته با تغییر کدهای این نسخه، قابلیت را آزاد کند. البته اکنون امکان نصب برنامه از یک دستگاه دیگر وجود دارد، اما تاکنون امکان حذف نصب یا پاک کردن برنامه وجود نداشت.

Google Play Store

بااین حال فرآیند پاک کردن، کمی پیچیده‌تر از نصب کردن است. در ادامه روش پاک کردن یا حذف برنامه یک دستگاه اندرویدی با استفاده از گوگل پلی یک گوشی دیگر مشاهده می‌شود:

  • برنامه گوگل پلی استور را باز کنید
  • روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید
  • گزینه «Manage Apps & devices» یا «مدیریت برنامه‌ها و دستگاه» را انتخاب کنید
  • بخش «Manage» یا «مدیریت» را باز کنید
  • دستگاه فعلی خود را انتخاب کنید تا لیست دستگاه‌های متصل باز شود
  • دستگاهی که می‌خواهید برنامه را از آن پاک کنید را انتخاب کنید تا لیست برنامه‌های نصب شده در آن ظاهر شود
  • درون لیست برنامه‌ای که می‌خواهید حذف شود را انتخاب کنید
  • روی نماد پاک کردن در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید تا آن برنامه حذف شود

یادآوری می‌شود که این قابلیت هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است و باید پس از عرضه عمومی از روش بالا استفاده کرد. همچنین برای پیدا کردن آسان‌تر برنامه مورد نظر می‌توان لیست برنامه را براساس نام و اندازه مرتب کرد. همچنین فعلا یک مشکل در این سیستم وجود دارد و همه برنامه‌های نصب شده در دستگاه دیگر برای کاربر نمایش داده نمی‌شود. بااین حال احتمالا گوگل قبل از عرضه عمومی قابلیت آن را رفع خواهد کرد. باتوجه به لیست تغییرات منتشر شده توسط گوگل، ویژگی پاک کردن برنامه در خودرو، گوشی، کامپیوتر، تلویزیون و ساعت هوشمند در دسترس قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: