نمایشگر گوگل پیکسل فولد توانست بیشترین امتیاز را در سایت دگزومارک به‌دست بیاورد و بالاتر از سامسونگ و اپل قرار بگیرد.

هدف تولیدکنندگان گوشی‌های هوشند دستیابی به بالاترین امتیاز‌ها در پایگاه‌های رتبه‌بندی مانند دگزومارک است؛ معمولا برندهایی نظیر اپل، سامسونگ و شیائومی در بالاترین رتبه‌‌ها قرار می‌گیرند. اما به‌تازگی گوگل با استفاده از سنسور‌های پیشرفته در دوربین گوشی‌های خود توانسته در کنار برخی رقبا قرار بگیرد. اکنون نیز این شرکت با استفاده از یک فناوری پیشرفته در صفحه‌نمایش تاشو گوگل پیکسل فولد بالاترین امتیاز را در سایت دگزومارک به خود اختصاص داد که با واکنش‌های زیادی در سایت‌های خبری روبه‌رو شده است.

تمرکز اصلی کمپانی گوگل ارائه خدمات نرم‌افزاری مانند سیستم‌عامل اندروید است که طیف وسیعی از شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به آن وابسته هستند؛ اما با ساخت گوشی‌های پیکسل قصد دارد در بازار موبایل نیز نامی برای خود به‌دست آورد. براین‌اساس، طی چندسال گذشته با ساخت گوشی‌های باکیفیت و قیمت مناسب به رقیبی سروسخت برای سامسونگ و شیائومی تبدیل شود که با استفاده از فناوری روز می‌تواند از بنچ‌مارک‌ها جایگاه نخست را به‌دست آورد.

تصویر گوگل پیکسل فولد

همان‌طور که کمی پیشتر اشاره کردیم دگزومارک یک پایگاه امتیازدهی است که با تست‌ بر روی نمایشگر‌ها، دوربین‌ها و سیستم صوتی امتیازاتی را به جدیدترین گوشی‌های عرضه شده در بازار جهانی می‌دهد؛ از این رو تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همواره در تلاش هستند تا بهترین قطعات ممکن را در دستگاه‌های خود استفاده کنند. برای امتیازدهی به نمایشگر معیارهایی نظیر رزولوشن، سطح روشنایی، رنگ و نرخ تازه‌سازی در اولویت قرار می‌گیرند. برترین گوشی‌ها در سال ۲۰۲۳ نمراتی بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ را دریافت کردند، اما آنر مجیک ۵ پرو و پیکسل فولد با کسب امتیاز ۱۵۱ در رتبه اول قرار گرفتند؛ تنها بخشی که نمایشگر گوگل پیکسل فولد نتوانست در مقابل آنر مجیک ۵ پرو به برتری لازم برسد بازتابش نور هنگام استفاده از گوشی زیر نور مسقیم خورشید بود.

در انتها باید یادآور شویم که بررسی‌‌های بلند مدت و بازخورد کاربران از گوشی پیکسل فولد برای ثبیت جایگاه این دستگاه بسیار مهم خواهد بود. اما کسب جایگاه اول در دگزومارک می‌تواند نشان‌دهنده گامی بزرگ برای گوگل جهت تبدیل شدن به یک رقیب سروسخت در دنیای گوشی‌های هوشمند باشد؛ سامسونگ که سال‌ها پیشگام گوشی‌های تاشو است نمایشگرهایش نتوانسته در بین ۲۵ نمایشگر جهان قرار بگیرد.

اخبار مرتبط: گوگل پیکسل فولد معرفی شد