گوگل رسما نسل جدید هدفون‌ بی‌سیم پیکسل بادز پرو 2 را با قابلیت‌های پیشرفته و طراحی نوآورانه معرفی کرد.

در رویداد Made by Google، کمپانی گوگل ، پیشرو در عرصه‌ فناوری‌های نوین، با معرفی پیکسل بادز پرو 2، بار دیگر توانمندی خود را در زمینه‌ هدفون‌های بی‌سیم به‌رخ رقبا کشیده‌است. نسل جدید هدفون این غول آمریکایی با نوآوری‌های چشمگیر در طراحی، کیفیت صدا، عمر باتری و قابلیت‌های هوشمند، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراتر از انتظار را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورند؛ در ادامه، به معرفی پیکسل بادز پرو 2 خواهیم پرداخت.

پیکسل بادز پرو 2 با ظاهری مدرن و ارگونومیک دارد که نه‌تنها زیبا و جذاب است، بلکه راحتی و پایداری بی‌نظیری را در گوش تضمین می‌کند؛ همچنین، بدنه‌ هدفون‌ها در دو رنگ جذاب سفید، با کیس شارژ مات عرضه می‌شود. گوگل می‌‌گوید کیس شارژ پیکسل بادز پرو 2 از 30 درصد مواد بازیافتی ساخته شده که نشان‌دهنده تعهد گوگل به‌محیط‌زیست است.

هدفون بی‌سیم پیکسل بادز پرو 2 با معرفی قابلیت Twist-to-Adjust Stabilizer، یک تحول در زمینه کنترل صدا ایجاد کرده است؛ این قابلیت مبتکرانه، به کاربران اجازه می‌دهد تا به آسانی و با دقت بالا، شدت حذف نویز فعال (ANC) یا حالت صدای محیط (Transparency) را تنظیم کنند. با یک چرخش ملایم روی گوشی بی‌سیم، می‌توانید به سرعت بین حالت‌های مختلف صدا سوییچ کرده و تجربه شنیداری خود را شخصی‌سازی کنید، بدون اینکه نیازی به بیرون آوردن گوشی از گوش یا استفاده از اپلیکیشن داشته باشید.

علاوه‌براین، باید گفت Twist-to-Adjust Stabilizer با بهره‌گیری از سنسورهای حرکتی دقیق و الگوریتم‌های پیشرفته، چرخش گوشی را تشخیص داده و آن را به تغییرات در تنظیمات صدا تبدیل می‌کند. با چرخاندن گوشی به سمت جلو، شدت ANC به تدریج افزایش می‌یابد و فرکانس‌های مزاحم خارجی با دقت بیشتری فیلتر می‌شوند. در مقابل، با چرخاندن گوشی به سمت عقب، شدت ANC کاهش می‌یابد و به تدریج به حالت Transparency تغییر می‌کند. در این حالت، میکروفون‌های خارجی صداهای محیط را دریافت کرده و به داخل گوشی منتقل می‌کنند تا بتوانید با محیط اطراف خود در تعامل باشید.

ازطرف‌دیگر، کمپانی گوگل از فناوری Silent Seal 2.0 در Pixel Buds Pro 2 استفاده کرد که یک فناوری پیشرفته حذف نویز فعال (ANC) است که با ترکیب الگوریتم‌های پردازش صدا، تجربه‌ای بی‌نظیر از سکوت و آرامش را به ارمغان می‌آورد. درواقع، این فناوری با بهره‌گیری از چیپست Tensor A1 و هوش مصنوعی گوگل، قابلیت حذف نویز را تا دو برابر نسبت به نسل قبلی بهبود می‌بخشد و طیف وسیع‌تری از فرکانس‌های مزاحم را فیلتر می‌کند.

buds

قابلیت Multipoint Audio یا همان Multipath Processing در هدفون نسل جدید پیکسل بادز پرو 2 با استفاده از بلوتوث 5.3 و پروتکل‌های ارتباطی بهینه، امکان اتصال همزمان به چندین دستگاه صوتی را فراهم می‌سازد. این قابلیت با بهره‌گیری از الگوریتم‌های مدیریت هوشمند صدا، به صورت پویا و به‌صورت لحظه‌ای، جریان صوتی را بین دستگاه‌های متصل مدیریت می‌کند تا تجربه کاربری بی‌نظیری را در اختیار شما قرار دهد. الگوریتم‌های هوشمند Multipath Processing قادر به تشخیص رویدادهایی مانند تماس‌های ورودی، اعلان‌ها و پخش موسیقی هستند و به‌صورت خودکار صدا را از دستگاه مربوطه پخش می‌کنند.

گوگل برایی پیکسل بادز پرو 2 روی بهبود کیفیت صدا تمرکز کردند تا بتوانند محصول بهتری را درمقایسه‌با ایرپادهای اپل معرفی کنند. باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری، پیکسل بادز پرو 2 با یک درایور صوتی داینامیک 11 میلی‌متری، صدایی شفاف، واضح و جزئیات بالا را ارائه می‌دهند. پشتیبانی از کدک صوتی Hi-Res با انتقال صدای 24 بیت/96 کیلوهرتزی، تجربه‌ شنیداری غنی و باکیفیتی را برای علاقه‌مندان به موسیقی فراهم می‌کند؛ به‌این‌معنی‌که کاربران می‌توانند از تمام جزئیات و ظرافت‌های موسیقی مورد علاقه‌شان، از صدای سازها گرفته تا صدای خواننده به‌‌عالی‌ترین شکل‌ممکن لذت ببرند.

قابلیت صدای 360 درجه (Spatial Audio) نیز به تجربه‌ شنیداری کاربران عمق و وسعت بیشتری می‌بخشد، اما این‌موضوع به‌دلیل وجود حسگر تشخیص حرکت به حرکات سر کاربران بستگی دارد؛ گوگل ادعا می‌‌کند بااین ویژگی به کاربران اجاره می‌دهد تا صدا را از تمام جهات شنیده و غرق دردنیای ناتمام موسیقی شوند. همچنین، باید گفت پیکسل بادز پرو 2 محدوده پاسخ فرکانسی (Frequency Response) 40 کیلوهرتزی دارند؛ بدین‌مفهوم که هدفون‌ها می‌توانند صدا‌ها را از فرکانس‌های بسیار پایین (بیس) تا فرکانس‌های بسیار بالا (تریبل) تولید کنند. اگر کاربر حرفه‌ای باشید، احتمالا می‌دانید محدود پاسخ فرکانسی وسیع‌تر عموما یک تجربه شنیداری غنی‌تر با جزئیات بیشتر را دراختیارتان قرار می‌دهد.

buds2

پیکسل بادز پرو 2 با برخوداری از قابلیت ANC حدود 20 دسیبل صدا را تقویت می‌کند

برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال تجربه‌ شنیداری بی‌نظیر در محیط‌های شلوغ و پرسروصدا هستند، پیکسل بادز پرو 2 قابلیت حذف نویز فعال (ANC) را ارائه می‌دهند. گوگل باستفاده از قابلیت ANC به‌شکل موثری صداهای مزاحم محیط را کاهش می‌دهد و به‌کاربران اجازه می‌دهد در آرامش کامل به‌موسیقی یا پادکست‌های مورد علاقه‌‌شان گوش دهند. از‌سوی‌دیگر، بادز پرو 2 با قابلیت Adaptive Active Noise Cancellation، یک قدم فراتر رفته و سطح حذف نویز را با‌توجه‌به محیط تنظیم می‌کند. همچنین، قابلیت صدای محیط به‌کاربران اجازه می‌دهد بدون‌نیاز به‌درآوردن هدفون‌ها، صداهای اطراف را بشنوید.

علاوه‌براین، باید گفت یکی از دغدغه‌های کاربران هدفون‌ بی‌سیم، عمر باتری این گجت‌های پوشیدنی محسوب می‌شود که همواره آن‌ها را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند. گوگل در پیکسل بادز پرو 2، این مشکل را به‌خوبی حل کرده است؛ به‌شکلی‌که این هدفون با حالت ANC فعال می‌توانند 8 ساعت شارژدهی داشته باشد. همچنین، بااحتساب کیس شارژ، این زمان به 30 ساعت افزایش می‌یابد که برای استفاده روزمره و حتی سفرهای طولانی کافی خواهد بود؛ قابلیت شارژ سریع نیز به کاربران اجازه می‌دهد که با چند دقیقه شارژ، ساعت‌ها به‌موسیقی گوش دهند.

هنگام معرفی پیکسل بادز پرو 2، گوگل اظهار کرد این گجت‌های پوشیدنی با پشتیبانی از بلوتوث 5.3، اتصال پایدار و کم‌مصرفی را با دستگاه‌های مختلف برقرار می‌کنند. همچنین، ویژگی‌هایی مانند تغییر خودکار بین دستگاه‌های پیکسل و قابلیت Find My Device برای پیدا کردن هدفون‌های گم‌شده، تجربه‌ کاربری را بهبود می‌بخشند. همچنین، این هدفون‌ها با استاندارد IP54 در برابر پاشش آب و قطرات باران و گرد‌غبار مقاومت نسبتا خوبی دارد.

هدفون نسل جدید گوگل با دستیار صوتی سازگار هستند و کاربران به‌را‌حتی می‌توانند با فرامین صوتی، موسیقی، برقراری تماس یا پیام ارسال را به‌شکل آسان کنترل کنند؛ ناگفته نماند که حسگرهای خازنی لمسی روی هدفون‌ها نیز امکان کنترل موسیقی و تماس‌ها را با لمس سریع فراهم می‌کنند.