یک کانال یوتیوبی با انتشار ویدئویی نشان داد پیکسل 9 و پیکسل 9 ایکس‌ال ‌به‌دلیل برخورداری از تراشه تانسور G4 و سیستم خنک‌کننده بهینه از آیفون 15 پرو مکس و گلسی S24 اولترا پایداری دما بیشتر دارد.

گوگل در Pixel 9 و Pixel 9 Pro XL ظرفیت باتری را افزایش داده و از تراشه Tensor G4 با بهره‌وری انرژی بیشتر را به کار گرفته تا هردو پرچمدار پایداری بیشتری داشته باشند. با‌این‌حال، در آخرین تست باتری، شگفتی اصلی آن بود که پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو ایکس‌ال کمترین دمای ثبت شده را درمقایسه‌با رقبایی مانند OnePlus 12 و Galaxy S24 Ultra یا حتی iPhone 15 Pro Max داشتند، با وجود اینکه دربخش اجرایی (runtime) عملکرد چشمگیری نداشتند.

کانال یوتیوب TechDroider سری تست‌های جدیدی را انجام داد تا واقعا باتری سری پیکسل 9 و سایر پرچمداران را تحت بررسی واقعی قرار دهد؛ همچنین، در فواصل زمانی مختلف، دمای دستگاه‌ها اندازه‌گیری شد تا مشخص شود پایداری دما هریک از دستگاه‌ها چقدر است. براساس آنچه در ویدئو مشاهده کردیم، پیکسل 8 پرو پس از 8 ساعت و 39 دقیقه خاموش شد، اما با دمای 41.2 درجه سانتی‌گراد به‌عنوان دومین دستگاه ازنظر پایداری دما شناخته شد.

علاوه‌براین، پیکسل 9 و پیکسل 9 پرو XL به‌ترتیب از باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی و 5060 میلی‌آمپرساعتی برخوردار هستند، اما هردو گوشی تقریبا در یک زمان خاموش شدند و 10 ساعت و 25 دقیقه دوام آوردند که درمقایسه‌با پیکسل 8 Pro، یک جهش قابل ‌وجه در عملکرد باتری محسوب می‌شود. نکته جالب توجه آن‌است‌که هردو مدل کمترین دما را در بین تمام دستگاه‌های تست‌شده داشتند و به 40.9 درجه سانتی‌گراد رسیدند. باید خاطرنشان کنیم که Pixel 9 پایه این شاهکار را درشرایطی به‌دست آورد که تنها مدل گوگل در سال‌جاری به‌شمار می‌رود که بدون خنک‌کننده Vapor Chamber عرضه شده‌است.

ازطرف‌دیگر، سیستم خنک‌کننده قوی Galaxy S24 Ultra نتوانست از رسیدن آن به دمای بالای 50.4 درجه سانتیگراد جلوگیری کند، اما خوشبختانه دمای بالا تأثیر منفی روی عمر باتری آن نداشت، چراکه پرچمدار سامسونگ توانست 10 ساعت و 47 دقیقه شارژدهی داشته باشد؛ گوشی پرچمدار iPhone 15 Pro Max با زمان اجرای 11 ساعت و 44 دقیقه، از تمام رقبا پیشی گرفت و دمای آن 44.6 درجه سانتیگراد ثبت شد.

دمای پایین Pixel 9 Pro XL در تست عملکرد بازی قبلی نیز نشان‌داده شد، جایی‌که پرچمدار گوگل از 37 درجه سانتی‌گراد تجاوز نکرد، اما این موضوع کمکی به بهبود عملکرد نکرد، زیرا تراشه Tensor G4 در اجرای Genshin Impact هنوز کندتر از Tensor G2 دو ساله بود. به طور خلاصه، گوگل با موفقیت توانسته مدیریت حرارتی سری پرچمداران خود را بهبود بخشد. اکنون، تنها چیزی که باقی می‌ماند بهبود جنبه عملکرد پردازشی است، اما این احتمالاً سال آینده با عرضه Pixel 10 اتفاق خواهد افتاد.