بر اساس نتایج اولیه‌ منتشر شده در Geekbench، گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال زودی معرفی خواهد شد.

پس از انتشار اطلاعات اولیه‌ی پیکسل ۹ در Geekbench، جزئیات مدل پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال نیز در این پلتفرم مشاهده شد. طبق‌این‌اطلاعات، مدل پرو به ۱۶ گیگابایت رم مجهز خواهد بود و در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، عملکرد بهتری نسبت به پیکسل ۹ ارائه می‌کند. همانطورکه پیش‌تر گزارش‌شده‌بود، پیکسل ۹ با ۸ گیگابایت رم، تراشه تنسور G4 و عملکرد CPU ضعیف‌تر از پیکسل ۸ در Geekbench مشاهده شد. حال، مدل رده بالاتر پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال نیز در این پلتفرم حضور یافته و نتایج بهتری را به‌نمایش گذاشته است.

بر اساس نتایج اولیه‌ درج شده در پایگاه داده‌ Geekbench، تراشه‌ Tensor G4 به‌کاررفته در گوشی هوشمند پرچمدار پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال، در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی Tensor G3، عملکرد پردازنده‌ مرکزی (CPU) را به میزان قابل‌قبولی ارتقاء داده است. امتیازات کسب شده توسط پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب ۱۹۵۰ و ۴۶۵۵ است. این ارقام، بیانگر بهبود حدوداً ۱۰ درصدی در عملکرد CPU نسبت به میانگین امتیازات ۱۷۱۱ و ۴۳۸۲ ثبت شده برای تراشه‌ Tensor G3 درهمین تست‌ها است.

گوشی پیکسل ۹ پرو

نتایج بنچمارک حاکی از آن است که پردازنده Tensor G4 گوگل همچنان از رقبای خود عقب خواهد ماند. در این بنچمارک ، عملکرد تراشه Snapdragon 8 Gen 2 نسل قبلی کوالکام حتی اندکی بهتر از Tensor G4 به‌ثبت رسیده است. این موضوع درمورد سه نسل گذشته از تراشه‌های Tensor گوگل نیز صادق بوده است. بااین‌حال، طرفداران این سری احتمالاً بر عملکرد آن‌ها در استفاده‌های روزمره به عنوان معیار بهتری تأکید خواهند کرد.

همانطورکه در لیست مشخصات پیکسل ۹ پرو ایکس‌ال ذکرشده، چیپست این گوشی دارای یک هسته با فرکانس کاری ۳.۱ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز است. همچنین حافظه رم این مدل ۱۶ گیگابایت است که دو برابر حافظه رم ۸ گیگابایتی پیکسل ۹ است.