گوگل به‌روزرسانی جدیدی برای گوشی‌های سری پیکسل 8 ارائه کرده که روی نسخه پرو امکان ردیابی دمای بدن را فراهم می‌کند.

شرکت گوگل اواسط مهرماه از گوشی‌های سری پیکسل ۸ رونمایی کرد و حالا به‌روزرسانی جدیدی برای گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو ارائه کرده که شامل مدل رنگی جدید سبز و قابلیت پشتیبانی از ردیابی دمای بدن است. از آنجا که این قابلیت یک استاندارد یا کاربرد پزشکی دارد، این گوشی‌ها تاییدیه رسمی FDA را دریافت کرده‌اند. در آخرین به‌روز‌رسانی ارائه شده، کاربران Pixel 8 Pro برای اسکن دمای پیشانی به برنامه Thermometer دسترسی دارند.

این برنامه حتی به شما امکان می‌دهد نتایج را در پروفایل Fitbit خود ذخیره کنید و به این صورت امکان ردیابی سلامت بهتری را فراهم کنید. هرچند گوگل ادعا می‌کند که این قابلیت جدید می‌تواند اندازه‌گیری دقیقی از دمای بدن را ارائه دهد، اما این ادعا هنوز با یک دماسنج‌پزشکی تأیید نشده و قابل مقایسه نیست. این حسگر می‌تواند دمای بدن انسان را با استفاده از اشعه مادون‌قرمزی که از آن ساطع می‌شود، اندازه‌گیری کند و گرمای 200 درجه سانتی‌گراد تا -20 درجه سانتی‌گراد را تشخیص دهد.

اما به خاطر داشته باشید که هنوز مشخص نیست آیا این قابلیت برای بدن انسان کاملاً دقیق عمل می‌کند یا خیر. به عبارت دیگر، نباید برای استفاده پزشکی گوشی هوشمند را جایگزین دماسنج‌های واقعی کنید.

اخبار مرتبط: