گوگل از زمان معرفی سری پیکسل، توانسته حدود ۴۰ میلیون دستگاه از گوشی‌های خود را به بازار عرضه کند.

شرکت گوگل در سال ۲۰۱۶ و با معرفی دو گوشی رسما عرضه گوشی‌های پیکسل را آغاز کرد. اکنون این کمپانی از جدیدترین نسل سری گوشی‌های پیکسل یعنی پیکسل ۸ رونمایی کرد که در دو نسخه پیکسل ۸ و ۸ پرو عرضه می‌شود. در حال حاضر با عرضه گوشی‌های سری پیکسل ۸، تا به امروز گوگل حدود ۴۰ میلیون گوشی به بازار عرضه کرده و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

تحلیلگر و معاون ارشد موسسه تحقیقاتی IDC، فرانسیسکو جرونیمو، آمار فروش گوشی‌های پیکسل در بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ را منتشر کرد. گوگل طی این سال‌ها حدود ۳۷.۹ میلیون گوشی روانه بازار کرده که در سال ۲۰۱۸ فروش این کمپانی دو برابر شده و نزدیک به چهار میلیون دستگاه به بازار عرضه کرده است. فروش محصولات گوگل تا سال 2019، در بازار جهانی افزایش یافت و تنها در این بازه زمانی 7.2 میلیون دستگاه فروخته شد.

گوگل پیکسل سری 7 را می‌فروشد

از آنجایی که اپل سالانه ۲۲۴ میلیون آیفون می‌فروشد، آمار فروش گوگل ناچیز به نظر می‌رسد. اما این شرکت در تلاش است تا فروش سالانه محصولات خود را افزایش دهد.

بر اساس اطلاعات به‌‌دست آمده، در سال گذشته گوگل موفق شد حدود ۳۰ میلیون دستگاه گوشی‌ بفروشد و قبل از عرضه پیکسل ۷ این ارقام به ۲۷.۹ میلیون رسید. بنابراین گوگل در ۱۲ ماه گذشته، ۱۰ میلیون از گوشی‌های پیکسل را روانه بازار کرد و توانست از رکورد سال قبل خود یعنی ۷.۲ میلیون گوشی، در سال پیشی بگیرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیکسل در سه ماهه دوم سال‌جاری، سیر صعودی نسبت به سایر رقبای اندرویدی خود داشت. در حال حاضر ژاپن به عنوان بزرگترین بازار برای گوشی‌های پیکسل محسوب می‌شود و آمار فروش گوشی‌های این شرکت در این بازار، به آیفون نزدیک شده است. قابل ذکر است که گوگل تنها برند گوشی‌های هوشمند در آمریکای شمالی بود که از کاهش فروش سالانه جلوگیری کرد.

باید دید گوگل می‌تواند با ورود محصولات جدید خود به بازار عرصه را برای سایر برندهای جهانی تنگ کند یا خیر؟

خبر مرتبط: مشخصات صفحه نمایش گوگل پیکسل ۹ فاش شد؛ بزرگ‌تر از همیشه