یک افشاگر سرشناس با انتشار تصاویر رندر گوشی هوشمند پیکسل ۹ پرو نشان داد این دستگاه از طراحی جذاب‌تر با نمایشگر تخت بهره می‌برد که شباهت‌های زیادی به پرچمداران آیفون دارد.

براساس سنت هرساله، حدود چهار ماه تا زمان برگزاری مراسم Google I/O فرصت داریم تا برخی از مهم‌ترین محصولات نرم‌افزاری این کمپانی بزرگ آمریکایی به‌صورت رسمی معرفی شود؛ همچنین، انتظار داریم در جریان این رویداد بزرگ تیزری از گوشی‌های نسل آینده پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو را مشاهده کنیم که از زبان طراحی آن به حاضران و کاربران در سطح جهانی می‌گوید. باوجوداین، یک افشاگر معروف تصاویری از رندر پیکسل ۹ پرو منتشر کرد که به‌وضوح نشان می‌دهد نسل آينده پرچمدار گوگل با طراحی بهبودیافته و ماژول دوربین بزرگ‌تر شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون دارد.

افشاگر معروف حوزه فناوری، OnLeaks، با همکاری وب‌سایت MySmartPrice از اولین تصاویر رندر گوشی هوشمند پیکسل ۹ پرو رونمایی کرد که شاید بزرگ‌ترین تغییر در زبان طراحی گوشی‌های گوگل پیکسل از ابتدا تاکنون به‌شمار می‌رود. باتوجه‌به آنچه در تصاویر مشاهده می‌کنیم پیکسل ۹ پرو از صفحه‌نمایش تخت 6.5 اینچی بهره‌مند می‌شود که درمقایسه‌با نسل فعلی تقریبا 0.2 اینچ کوچک‌تر می‌شود تا به ارگونومی دستگاه کمک کند؛ البته تجربه سال‌های گذشته می‌گوید کاربران به نمایشگرهای بزرگ‌تر علاقه بیشتری دارند. افشاگر مذکور می‌گوید گوگل ابعاد دستگاه را کوچک‌تر می‌کند تا بتواند از وزن زیاد مانند پیکسل ۸ پرو جلوگیری کند.

علاوه‌براین، طراحی پیکسل ۹ پرو شاهد تغییرات عظیمی خواهد بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به حاشیه‌های بسیار باریک و چینش سنسورها در ماژول دوربین اشاره کرد. همچنین، ابعاد سنسورها بزرگ‌تر شده، اما هیچ‌گونه اشاره‌ای به‌جزئیات سخت‌افزاری دوربین نشده‌است؛ بااین‌حال می‌توان دید گوگل از سنسور تله‌فوتو پریکسوپ برای رقابت‌با پرچمداران استفاده خواهد کرد. ازسوی‌دیگر، مشاهدات ما می‌گوید سنسور دما به این پرچمدار بازمی‌گردد تا عملکرد کلی سیستم بهبود یابد.

pixel 9 pro

رندرهای گوگل پیکسل ۹ پرو اشاره‌ای به ابعاد دستگاه دارند که می‌گوید 8.5×76.6×162.7 میلی‌متر مربع خواهد بود؛ اگر برآمدگی بزرگ دوربین را درنظر بگیرد ضخامت پیکسل ۹ پرو به 12.0 میلی‌متر می‌رسد. ازسوی‌دیگر، پیکسل ۹ و پیکسل ۹ پرو از تراشه اختصاصی Tensor G4 بهره‌مند می‌شوند که درمقایسه‌با نسل فعلی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی به‌خصوصی برخوردار نخواهد شد، اما برای سال 2025 گوگل قصد دارد با TSMC همکاری کند تا پردازنده‌های قدرت‌مندی را تولید کند.

اخبار مرتبط: