اطلاعاتی درباره قیمت پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو در دسترس قرار گرفته است که نشان می‌دهد نسخه پایه نسبت به نسل قبل ۱۰۰ دلار گران‌تر می‌شود، درحالی که نسخه پرو بدون افزایش قیمت باقی می‌ماند.

تاکنون شایعات زیادی درباره قیمت سری پیکسل ۸ منتشر شده بود که نشان دهنده افزایش قیمت این سری نسبت به نسل قبلی است. دراین‌باره وب‌سایت 9to5Google هم مدعی شده بود که هر ۲ نسخه پایه و پلاس قرار است ۱۰۰ دلار گران‌تر از نسل قبلی باشند، اما خبر جدیدی منتشر شده است که آن را نقض می‌کند.

کاربر شبکه X (توییتر) @Za_Raczke که پیش از این با افشای دقیق اطلاعات مرتبط با سری پیکسل شناخته می‌شد، موفق شد به یک نسخه از اسناد گوگل برای معرفی و تبلیغ سری پیکسل دست پیدا کند. بنابراین اگر سند به اشتراک گذاشته شده معتبر باشد، گوشی پیکسل ۸ با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد درحالی‌که پیکسل ۷ با قیمت ۶۰۰ دلار راهی بازار شده بود. البته پیکسل ۸ پرو قرار است مانند ۷ پرو گوگل با قیمت ۹۰۰ دلار عرضه شود.

در نگاه اول مشخص می‌شود که بیشتر مشخصات کلیدی Pixel 8 مشابه پیکسل ۷ است، با این وجود تغییرات قابل توجهی وجود دارد. اول از همه استفاده از تراشه تنسور G3 به‌جای تراشه نه‌چندان موفق تنسور G2 است. این تراشه برپایه تراشه‌های اگزینوس توسط شرکت سامسونگ تولید می‌شود. همچنین پردازنده گرافیکی جدیدی در این تراشه مورد استفاده قرار گرفته است.

قیمت و مشخصات پیکسل 8 و 8 پرو فاش شد

تفاوت دوم در صفحه‌نمایش است؛ نسخه نسل قبل یعنی گوشی پیکسل ۷ از نمایشگری با نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی عرضه شد. این درحالی‌است که نه تنها پیکسل ۸ از نرخ ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند، بلکه نرخ آن متغیر است و می‌تواند به ۶۰ هرتز کاهش یابد تا در مواقع نیاز در مصرف باتری صرفه‌جویی شود. همچنین دوربین اولترا واید از قابلیت فوکوس خودکار برای عکاسی در حالت ماکرو بدون نیاز به سنسور اختصاصی برخوردار است.

البته پیکسل ۸ پرو هم با چند ارتقا نسبت به ۷ پرو همراه شده است. بزرگ‌ترین تغییر استفاده از تراشه تنسور G3 مذکور است، اما درکنار آن صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی تصویر متغیر ۱۲۰ هرتزی که تا یک هرتز پایین می‌آید جایگزین نرخ ثابت ۱۲۰ هرتزی شده است که فقط به صرفه‌جویی انرژی کمک می‌کند و کیفیت آن را بالا نمی‌برد.

دوربین اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی هم جایگزین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۷ پرو شده، البته سنسور دوربین سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی حذف شده و به‌جای آن سنسور ۱۰.۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است. علاوه‌بر آن این دستگاه به دماسنج لیزری مجهز خواهد شد که پیش از این در گوشی‌های سری پیکسل گوگل به‌کار نرفته بود.

با این وجود افزایش قیمت نسخه پایه چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد، البته در سند منتشر شده به برخی از مشخصات اشاره نشده و ممکن است تغییرات در همین بخش باعث افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری شده باشد. همچنین انتظار می‌رود گوشی‌های این سری به باتری بزرگ‌تر با پشتیبانی از شارژ سریع‌تری مجهز شوند. همچنین احتمالا اندازه سنسور اصلی افزایش می‌یابد.

سری پیکسل ۸ چهارشنبه ۱۲ مهرماه در رویداد گوگل ساعت ۱۷:۳۰ معرفی خواهد شد و تا آن زمان باید منتظر اخبار و شایعات بیشتری باشیم.

اخبار مرتبط: