طبق تست انجام شده بین دو گوشی گلکسی زد فولد ۵ و پیکسل فولد، سریع‌ترین گوشی تاشوی پرچمدار مشخص شد.

اگر از علاقه‌مندان به دنیای فناوری هستید می‌دانید که رقابت میان سازندگان گوشی‌های هوشمند نظیر سامسونگ، گوگل و اپل به بالاترین حد رسیده و هر یک تلاش می‌کنند با ارائه یک گوشی پرچمدار با قیمت رقابتی، سهمی بیشتر از بازار داشته باشند.

طی سال‌های گذشته، دنیای گوشی‌های تاشو با عرضه اولین تاشوی سامسونگ به نام گلکسی زد فولد رونق گرفت و پس از استقبال کاربران از این دستگاه، سامسونگ گوشی‌های تاشوی بیشتری را روانه بازار کرد.

البته از سوی دیگر، دنیای گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۳ با اولین نسل از تاشو کمپانی گوگل به نام پیکسل فولد آشنا شد. این دستگاه از کیفیت بالا و مشخصات سخت‌افزاری نسبتا خوبی برخوردار است، اما قیمت آن هم‌رده پرچمدار تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۵ قرار می‌گیرد.

تاکنون مقایسه‌های زیادی بین این دو گوشی صورت گرفته است که مشخص شد هر دو پیکسل فولد و گلکسی زد فولد 5 مزایای خود را دارند. سیستم دوربین مهمترین بخش برای طیف وسیعی از کاربران محسوب می‌شود که انتخاب گوشی‌های هوشمند در این روزها به آن بستگی دارد.

گوشی‌های هوشمند گوگل دارای دوربین‌های با کیفیت هستند، بنابراین پیکسل فولد از نظر کیفیت دوربین از رقیب سرسخت خود گلکسی زد فولد ۵ پیشی می‌گیرد.

پیکسل فولد با یک ماژول سه‌گانه همراه است که شامل سنسور واید ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7، فناوری دوال پیکسل، فوکوس خودکار، فوکوس لیزری و لرزش‌گیر اپتیکال، سنسور ۱۰.۸ مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم F/2.2 و زاویه دید ۱۲۱ درجه و سنسور تله‌فو‌تو ۱۰.۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/3.1، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال و زوم ۵ برابری اپتیکال می‌شود.

گوشی‌های نسل جدید سامسونگ به‌دلیل استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲، عملکرد خوبی دارند و به لطف این تراشه، سریع‌ترین گوشی‌ تاشو را وارد بازار کرده است. آزمایش‌های انجام شده بر روی این دو گوشی نشان می‌دهد که سامسونگ از نظر نرم‌افزاری و سرعت از گوشی‌ گوگل عملکرد بهتری دارد.

پیکسل فولد از تراشه تنسور G2 استفاده می‌کند و به‌اندازه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 پیشرفته یا قدرتمند نیست. به‌تازگی در کانال یوتیوب، در تستی عملکرد جانبی بین این دو گوشی تاشو مقایسه شده است. تست انجام شده نشان می‌دهد که گلکسی زد فولد ۵ تا حد زیادی عملکردی بهتر و سریع‌تر از پیکسل فولد دارد.

این آزمایش به‌این‌صورت است که چندین برنامه به‌طور همزمان در هر دو گوشی باز می‌شود و زد فولد ۵ در انجام کارهایی مانند ویرایش ویدیو و باز کردن صفحات گسترده نسبت به پیکسل فولد سریع‌تر عمل کرد و در حال حاضر سریع‌ترین گوشی تاشو محسوب می‌شود.

بر اساس تست‌های انجام شده، زد فولد ۵ در ویرایش و بارگذاری بازی‌ها نیز سریع‌تر عمل می‌کند که احتمالاً دلیل آن استفاده سامسونگ از فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 است. در حالی که گوگل هنوز به استاندارد قدیمی‌تر و کندتر UFS 3.1 پایبند است.

با در نظر گرفتن قیمت مشابه هر دو گوشی، با توجه به اینکه هر دو گوشی دارای مزایا و معایبی هستند باید دید کاربران ترجیح می‌دهند از کدام برند استفاده کنند و همچنان امیدوار هستند که گوگل گوشی تاشوی بعدی خود را با قیمتی مناسب‌تر ارائه دهد.

خبر مرتیط: مقایسه شیائومی میکس فولد ۳ و گوگل پیکسل فولد؛ کدام یک پیروز این ماراتن می‌شود؟