سال گذشته، آپدیتی مهم برای Google Photos عرضه شد که قابلیت همگام‌سازی تصاویر در تمامی دستگاه‌هایتان را فعال می‌کرد. حال امروز نیز آپدیت جدید Google Photos عرضه شده که یکی از مهم‌ترین مشکلات و دردسرهای کاربران را رفع می‌نماید.

در گذشته، برای دسترسی به پوشه قفل شده، باید وارد برنامه که شدید، به قسمت Library رفته و بر روی گزینه Utilities در بالا و سمت راست کلیک می‌کردید و در نهایت به قسمت Organize Your Library می‌رسیدید. این کار دسترسی به پوشه‌های قفل شده را تبدیل به دردسری برای کاربران کرده بود. حال با آپدیت جدید Google Photos، گزینه Locked، در کنار گزینه‌های Favorites، Archive و Trash قرار گرفته و به راحتی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

تنظیمات گذشته، باعث می‌شد وجود پوشه قفل شده مخفی بماند و این نیز نکات مثبتی داشت اما در آپدیت جدید، وجود این پوشه واضح و دقیقاً در چشم کاربر است. این آپدیت بر روی نسخه وب نیز اعمال شده و قسمت قفل شده را حتی واضح‌تر از اپلیکیشن آن به نمایش گذاشته است. علاوه بر آن، قابلیت‌هایی که در قسمت Utilities نیز وجود داشت دستخوش تغییر شده و به قسمت پلاس اضافه شده است. حال در این قسمت، به گزینه‌هایی چون ساخت آلبوم جدید، کولاژ، ویدئوهای هایلایت شده، تصاویر سینماتیک، انیمیشن‌ها، فتوبوک‌ها و... دسترسی دارید.

آپدیت جدید Google Photos هم اکنون بر روی تمامی دستگاه‌های اندروید و آیفون در دسترس بوده و کاربران می‌توانند به راحتی آن را دریافت و از ویژگی‌های جدید لذت ببرند. گوگل در حال حاضر بر روی آپدیت دیگری نیز کار می‌کند که از طریق آن، دسترسی به تصاویر ساده‌تر شود دردسری از این لحاظ، گریبان کاربران را نگیرد.