برقراری تماس مستقیم با گوگل میت فراهم شده و به‌این ترتیب کاربران به‌جای ارسال لینک می‌توانند به شکل مستقیم با فرد موردنظرشان تماس بگیرند.

گوگل میت تاکنون به این شکل عمل می‌کرد که کاربران برای تماس حتما لازم بود لینکی برای فرد مورد‌نظر ارسال کنند و طرف مقابل باید روی لینک کلیک می‌کرد و سپس کلید اتصال را می‌زد تا امکان برقراری تماس فراهم می‌شد. اما حالا این مراحل حذف شده و امکان برقراری تماس مستقیم فراهم شده است.

البته این امکان فقط برای تماس فرد به فرد فراهم شده و کاربران Workspace سازمانی نمی‌توانند به شکل مستقیم تماس برقرار کنند؛ چراکه شروع یک جلسه همچنان نیازمند ایجاد لیک و پیوند و سپس اشتراک گذاری از طریق دعوت‌نامه، چت یا ایمیل است.

تماس مستقیم در گوگل میت

اما کاربران برای برقراری تماس ویدیویی یک به‌ یک دیگر نیازی به ارسال و دریافت لینک ندارند. به‌این ترتیب کاربران با امکان جدید برقراری تماس ویدیویی گوگل میت مستقیم بدون لینک می‌توانند از امکاناتی مانند چت در جلسه، پس‌زمینه‌های مجازی، جلوه‌های بصری، زیرنویس‌های زنده و ویژگی‌های بیشتر بسته به نسخه Workspace بهره ببرند. اگرچه این قابلیت شبیه Duo است، اما عملکردهایی مانند تماس‌های گروهی و پیام‌ها در دسترس نیست.

گوگل همچنین در حال طراحی مجدد برنامه Google Meet است تا آواتار جدید به این بخش اضافه کند.

در همین حال، یک صفحه جدید “شروع تماس” وجود دارد که طراحی زیباتری از صفحه فعلی دارد. برای برقراری تماس مستقیم بدون ارسال لینک می‌توانید مخاطبان را جستجو ‌کنید یا با میانبرهای بزرگ برای «برقراری تماس» و «زمان‌بندی» در بالا شماره‌گیری کنید. در زیر این بخش شبکه‌ای از پیشنهادات به جای یک لیست طولانی وجود دارد. با ضربه زدن روی نام یک شخص به یک پیش‌نمایش زنده می‌روید که به شما امکان می‌دهد پیش از شروع «تماس» فید خود را تنظیم کنید.

در هفته‌های آینده، تماس‌های سازمانی یک به یک برای کاربرانی که برنامه جدید (اندروید + iOS) را به‌جای لوگوی «اصلی» با لوگوی رنگارنگ دارند، در دسترس همه مشتریان Google Workspace قرار خواهد گرفت.