گوگل مپ در هند با ارائه ویژگی‌های جدید و امکان گزارش حوادث از طریق اندروید اتو، تجربه کاربری را برای کاربران هندی ارتقاء داده است.

گوگل چند ویژگی جدید مخصوص برای گوگل مپ در هند معرفی کرده است که شامل گزارش تصادفات در اندروید اتو هم می‌شود. گوگل امروز در یک پست توضیح داد که شش ویژگی جدید برای گوگل مپ در هند در دسترس خواهد بود. این ویژگی‌ها شامل مسیرهای هوایی جاده‌های مرتفع برای کاهش ترافیک می‌شود. گوگل مپ شروع به نمایش این مسیرها در مسیرهای پیشنهادی خواهد کرد تا رانندگان بدانند که آیا می‌توانند از این مسیرها استفاده کنند یا خیر، چون خروجی‌های کمتری نسبت به جاده اصلی دارند.

نقشه‌ها همچنین با استفاده از هوش مصنوعی برای تعیین عرض جاده، اطلاعیه‌هایی درباره "جاده‌های باریک" نشان می‌دهند با در نظر گرفتن عواملی مانند تصاویر ماهواره‌ای، نماهای خیابانی و داده‌های بیشتر. این داده‌ها همچنین می‌توانند برای تنظیم مسیر شما بسته به اینکه با چه‌وسیله‌ای مثلت دو‌چرخه، موتورسیکلت یا اتومبیل رانندگی می‌کنید استفاده شوند. گوگل می‌گوید هردو این ویژگی‌ها به‌طور خاص برای گوگل مپ در هند طراحی شده‌اند و از این هفته در 40 شهر در اندروید و اندروید اتو در دسترس خواهند بود. پشتیبانی از iOS و کارپلی بعداً ارائه خواهد شد.

آپدیت-گوگل-مپ-در-هند

علاوه‌براین، گوگل پشتیبانی از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی را در هند گسترش می‌دهد و برای اولین‌‌بار، خودروهای برقی دو چرخ را نیز در این ترکیب قرار می‌دهد. گوگل مپ همچنین از این هفته در کوچی و چنای، رزرو بلیت مترو از طریق ONDC و Namma Yatri را پشتیبانی خواهد کرد. گوگل مپ “همچنین مکان‌های محبوب محلی را گردآوری خواهد کرد. در یک به‌روزرسانی که به‌نظرمی‌رسد بعداً ممکن است جهانی شود، گوگل می‌گوید گزارش حوادث جاده‌ای را ساده کرده تا با ضربه‌های کمتری انجام شود و تأیید گزارش کاربر دیگر نیز تنها با یک ضربه امکان‌پذیر است.

جالب است که گوگل اعلام کرده این ویژگی در همه پلتفرم‌ها از جمله اندروید، iOS، کارپلی و اندروید اتو در هند در دسترس خواهد بود. اوایل این ماه این کمپانی گزارش داد گوگل شروع به ارائه گزارش تصادفات در کارپلی کرده است، اما این ویژگی سال‌ها در اندروید اتو وجود نداشت. گوگل می‌گوید این ویژگی حالا در گوگل مپ در هند فعال شده، اما هنوز گزارشی در این‌باره منتشر نشده است.