گوگل لنز، ابزار قدرتمند شناسایی تصاویر گوگل، به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده است. در این به‌روزرسانی، تاریخچه تصاویر جستجو شده در گوگل لنز به صورت مربعی و کنار هم در یک صفحه نمایش داده می‌شوند.

در فروردین‌ماه، گوگل لنز قابلیت ذخیره‌ تاریخچه تصاویر جستجو شده را معرفی کرد که مدتها مورد درخواست کاربران بود. حالا این‌قابلیت به‌روزرسانی رابط کاربری بزرگی دریافت کرده است. پیش از این، با ضربه زدن روی آیکون تاریخچه در گوشه‌ی بالا-راست صفحه‌ نمایش، صفحه‌ای به نام «فعالیت گوگل لنز» باز می‌شد که در واقع نسخه‌ای گسترش‌یافته از وبسایت myactivity.google.com بود.

تاریخچه تصاویر جستجو شده در گوگل لنز
بعد
تاریخچه تصاویر جستجو شده در گوگل لنز
قبل

گوگل اخیراً یک شبکه عکس در بالای صفحه فعالیت من اضافه کرده که همچنان به عنوان یک میانبر در بالا قابل دسترسی است. این رابط کاربری اختصاصی‌تر تاریخچه لنز، تصاویری را که در داخل برنامه گوگل لنز گرفته شده‌اند نشان می‌دهد. درحالی‌که موارد مربوط به «دایره برای جستجو» و «Lens in Google Photos» که ذخیره نمی‌شوند، نمایش داده نمی‌شوند. هر تصویر با تاریخ و زمان دقیق آن همراه است و کاربر می‌تواند در صورت نیاز، این تصاویر را دانلود کند. این ویژگی به خصوص برای مواردی که کاربر تنها یک عکس از یک موضوع خاص گرفته است، مفید است.

با ضربه زدن روی هر تصویر در شبکه‌ی تاریخچه، لنز بلافاصله آن را مجددا تحلیل می‌کند. در روش قبلی، تنها تصویر دانلود می‌شد و شما باید به صورت دستی روی آن کار می‌کردید. این رابط کاربری جدید تاریخچه‌ی لنز هم برای گوشی‌های اندروید و هم آیفون در دسترس است.