یک گزارش جدید نشان می‌دهد کمپانی گوگل برای توسعه کنسول Stadia قصد داشت استودیو بزرگ Epic Games را خریداری کند، اما به‌نظر می‌رسد مشکلات این دو مجموعه بزرگ با یک‌دیگر باعث برهم خوردن این معامله شد.

همان‌طورکه می‌دانید کمپانی گوگل و استودیو اپیک گیمز مشکلات اساسی با یک‌دیگر دارند و تعداد دادگاه‌های برگزار شده بین این مجموعه بزرگ از شمارش خارج شده است؛ همچنین، باید گفت تقریبا روزانه اطلاعات جالبی درباره دعوای حقوقی آن‌ها در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود که بازتاب‌های رسانه‌ای فوق‌العاده بالایی دارد. به‌عنوان‌مثال، امروز از اطلاعات به‌دست‌‌آمده در آخرین دادگاه متوجه شدیم گوگل قصد خریدن Epic Games برای توسعه کنسول Stadia را داشته است؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری می‌پردازیم.

شایعات تایید می‌کنند سال ۲۰۱۸ میلادی با ارسال پیشنهادی به استودیو Epic Games قصد خرید سهام این مجموعه را داشت تا بتواند کنترل کامل آن را به‌دست بگیرد. اگر فرض کنیم، غول موتور جست‌وجو می‌توانست سهام را خریداری کند، به‌راحتی به بازی‌های ویدئویی مانند فورتنایت دسترسی پیدا می‌کرد و قادر بود آن را به انحصار گوگل دربیاورد. کارشناسان نیز طرح خرید Epic Games را بسیار جاه‌طلبانه تلقی می‌کنند و می‌گویند این موضوع می‌توانست باعث کنترل کامل و محدودیت این استودیو بزرگ شود.

Epic Gamesاستدیو

کارشناسان و منتقدان براین‌باورند که استودیو Epic Games بهترین راه را انتخاب کرد و سهامش را به گوگل نفروخت، چراکه این مجموعه بزرگ هیچ‌گونه ایده‌ای برای توسعه و عرضه کنسول‌ها و بازی‌های ویدئویی ندارد؛ همچنین، طی سال‌های گذشته گوگل پروژه‌های زیادی را نیمه‌کاره رها کرد یا آن‌که بدون موفقیت شکست خورد. درواقع، کنسول Stadia یک پروژه شکست‌خورده بود که در سال ۲۰۱۹ کلید خورد و نهایتا پس‌از‌مدتی با اعلام رسمی گوگل برای همیشه بسته شد.

البته باید اشاره کنیم، اگر گوگل Epic Games را می‌خرید ممکن بود به سرنوشت کنسول Stadia دچار نشود، چراکه این سازنده بازی‌های ویدئویی از محبوبیت بالایی برخوردار است که به‌سادگی سهامش را از دست نمی‌دهد. درحال‌حاضر، گزارش جدیدتری از دادگاه گوگل و Epic Games دردست نیست و باید منتظر اخبار در آینده باشیم؛ ما نیز در رسانه علاالدین تلاش خواهیم کرد تا مطالب را دراین‌زمینه در اولین فرصت منتشر کنیم.

اخبار مرتبط: