اپلیکیشن گوگل شاید از نظر زیبایی در صدر اپلیکیشن‌های این کمپانی نباشد، اما طراحی مجدد بخش چرخ‌فلک (carousel) در نسخه اندروید، تا حدی به‌انسجام و یکپارچگی بصری آن افزوده است. پیش‌ازاین، در زیر نوار جستجو، پنج میان‌بر به‌شکل کپسول قرار داشتند. هریک از این میان‌برها شامل یک آیکون، نام و توضیح مختصر بود.

  • جستجوی عکس: از گالری تصاویر شما
  • ترجمه متن: با استفاده از دوربین
  • حل مسائل درسی: با استفاده از دوربین
  • شناسایی آهنگ: از طریق گوش دادن
  • خرید محصولات: در اسکرین‌شات‌های شما

متن که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک در جملات بود تا حدودی نامفهوم و گیج‌کننده بود و طراحی چرخ‌فلک دوگانه، ظاهر اپلیکیشن را شلوغ و به‌هم‌ریخته می‌کرد.

بخش چرخ‌فلک اپلیکیشن گوگل

گوگل در‌‌حال‌حاضر در مسیر ساده‌سازی این میانبرهاست. هدف این است میانبرها تنها شامل آیکون‌ها باشند، اندازه کوچک‌تری داشته باشند و از پس‌زمینه‌ای رنگی بهره ببرند تا بیشتر در معرض دید قرار گیرند. اکثر این میان‌برها، لنز گوگل را اجرا می‌کنند و آخرین مورد نیز به‌جستجوی صوتی اختصاص دارد. آیکون‌ها به‌تنهایی برای انتقال مفهوم هر عملکرد کفایت می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای رویکرد جدید گوگل در طراحی میانبرها در زیر نوار جستجو، امکان مشاهده همزمان هر چهار میانبر است. نیاز به‌اسکرول کردن تنها در صورتی پیش می‌آید که اسکرین‌شاتی گرفته باشید که قابل تحلیل باشد. علاوه‌بر‌این، با کمرنگ شدن شباهت این قسمت به‌یک چرخ‌فلک، کارت‌های «your space» که در پایین صفحه قرار دارند و اطلاعات مفیدی را به‌صورت خلاصه نمایش می‌دهند، برجسته‌تر می‌شوند و بیشتر جلب توجه می‌کنند.

این طراحی از مدت‌ها پیش در اپلیکیشن جستجوی گوگل در iOS مورد استفاده قرار گرفته است. طراحی جدید چرخ‌فلک برنامه گوگل در آخرین نسخه بتای اپلیکیشن گوگل (نسخه ۱۵.۳۴) مشاهده شده و هنوز در نسخه پایدار و رسمی اپلیکیشن منتشر نشده‌است.