پس‌از نتایج و پاسخ‌های فاجعه‌بار هوش مصنوعی AI Overviews به سوالات کاربران، سخنگوی گوگل اظهار کرد مشکلات پیش‌آمده تنها درخصوص برخی موضوعات خاص است و مولد مشکلی ندارد.

همان‌طورکه می‌دانید، اواخر ماه‌گذشته، کمپانی گوگل با برگزاری کنفرانس Google I/O 2024 از چندین نسخه مختلف از مولد هوش مصنوعی رونمایی کرد که می‌تواند نحوه تعامل کاربران با دنیای مجازی و اینترنت را کاملا تغییر دهد! به‌گفته بسیاری از تحلیلگران، از سال‌ 2027 به‌بعد میزان استفاده کاربران از موتور جست‌وجوگر سنتی حدود 25 درصد کاهش پیدا می‌کند؛ بدین‌مفهوم‌که چت‌بات هوش مصنوعی GenAI و دیگر مولدها پاسخگوی نیازهای آن‌ها خواهند بود. اکنون، هوش مصنوعی AI Overviews برای بهبود نتایج جواب‌ها توسط گوگل رونمایی شد، اما به‌نظر می‌رسد با مشکلات بسیار زیادی همراه است و نتایج فاجعه‌باری را به‌کاربران نشان می‌دهد.

نتایج فاجعه‌بار AI Overviews

گوگل اعلام کرد هوش مصنوعی AI Overviews دردسترس یک میلیارد کاربر قرار می‌گیرد تا قابلیت‌های آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما به‌نظر می‌رسد نتایجی که ازسوی‌ هوش مصنوعی AI Overviews نشان داده می‌شود، فاجعه‌بار و اشتباه است که برای کمپانی بزرگ گوگل تنها شرمندگی را به‌همراه دارد. برای درک بهتر این‌موضوع، AI Overviews به‌نقل زمین‌شناسان دانشگاه UC Berkeley می‌گوید خوردن حداقل یک سنگ در روز می‌تواند نیازهای بدن به ویتامین و مواد معدنی را برطرف کند؛ چنین پاسخی کاربر زیادی را به‌اشتباه بی‌اندازد و حتی خطرات بسیاری را برای سلامت افراد به‌همراه داشته‌باشد.

 AI Overviews GOOGLE

سخنگوی کمپانی آمریکایی گوگل، Meghann Farnsworth، طی صحبتی با وب‌سایت خبری و تحلیلی The Verge اظهار کرد نتایج اصطلاحا فاجعه‌بار هوش مصنوعی AI Overviews از جست‌وجوهای غیرمعمول نشات می‌گیرد و عموما تجربیات کاربران نیستند! تنها پاسخ قابل‌توجه سخنگوی گوگل آن‌بودکه مهندسان نرم‌افزاری روی مشکل به‌وجود آمده کار می‌کنند تا بتوانند در آپدیت بعدی نتایج هوش مصنوعی AI Overviews را درست و مرتبط‌تر کرده تا کاربران از پاسخ‌ها استفاده ابزاری کنند. ازسوی‌دیگر، وب‌سایت 9to5Google گفت‌های ورج را تایید کرد و گفت گوگل از بازخورد کاربران قدردانی می‌کند و به‌زودی مشکل پیش‌آمده برطرف خواهد شد.

هوش مصنوعی گوگل

اگر بخواهیم تمامی جوانب را درخصوص هوش مصنوعی AI Overviews بررسی کنیم، تجربه کاربری در نسخه‌های ابتدایی خوب نخواهد بود و کمپانی گوگل نیز ادعایی برای بهبود تجربه کاربری نکرده‌است! درآخرین پاسخ اشتباه، این مولد پیشنها کرده تا کاربران برای جلوگیری از افتادن پنیر پیتزا از چسب استفاده کنند که باعث تمسخر بسیاری از کاربران در شبکه اجتماعی X شد. به‌نظر می‌رسد پس‌از معرفی نسخه جدید ChatGPT توسط OpenAI، گوگل به‌صورت عجولانه از سرویسی ناقص رونمایی کنند که پاسخ‌های آن در پیش‌تر موارد صحیح نیستند.

اخبار مرتبط: