طبق شمارش گوگل، این کمپانی بزرگ حوزه فناوری از واژه هوش مصنوعی 121 بار در کنفرانس 110 دقیقه‌ای Google I/O 2024 استفاده کرد که نکته‌ای قابل‌توجه محسوب می‌شود.

شب گذشته، کمپانی گوگل با برگزاری کنفرانس Google I/O 2024 از چندین مولد هوش مصنوعی رونمایی کرد که فوق‌العاده ارزش‌مند و قدرت‌مند هستند. همچنین، باید اشاره کنیم، مدیرعاملان و سایر کارمندان ارشد گوگل به‌مدت 110 دقیقه درخصوص هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن در حوزه‌های مختلف صحبت کردند که برای اولین‌بار چنین اتفاقی دراین کمپانی بزرگ می‌افتاد! باوجوداین، نکته بسیار جالب آن‌است‌که 121 بار از واژه «هوش مصنوعی» استفاده کردند و حتی شمارش آن‌را انجام داد تا کار ما سخت نشود!

برخلاف آن‌چه تصور می‌کردیم، گوگل رونمایی از پیکسل فولد 2، پیکسل تبلت 2 و سیستم‌عامل اندروید را مطابق سنت هرساله کنار گذاشت تا بتواند تنها به هوش مصنوعی و مولد‌های توسعه‌یافته خودش بپردازند! به‌نظر می‌رسد کنفرانس Google I/O 2024 تنها جوابی دندان‌شکن به کمپانی OpenAI برای برگزاری مراسم دوشنبه‌شب بود که به‌موجب آن GPT-4o و چندین قابلیت هوش مصنوعی دیگر درآن معرفی شد؛ ازاین‌سو، گوگل چندین قابلیت هوش مصنوعی را به‌صورت رایگان دراختیار کاربران قرار می‌دهد که به‌نظر می‌رسد رقابت‌با OpenAI را گسترش می‌دهد.

کارشناسان و متخصصان می‌گویند تکرار واژه‌های Gemini و هوش مصنوعی در رویداد Goole I/O 2024 توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرد، چراکه این غول فناوری در تمامی جملاتش از پلتفرم‌های هوش مصنوعی برپایه مدل‌های زبان بزرگ در سیستم‌عامل اندروید، جست‌وجو اینترنتی و جیمیل استفاده کرد که نشان می‌دهد طی سال‌های آینده بخش عظیمی از کارهای ما با هوش مصنوعی انجام می‌شود! حتی گوگل براین‌باور است تا سال 2026 استفاده از موتور جست‌وجوی سنتی تا 25 درصد کاهش پیدا می‌کند و کاربران برای رسیدن به‌جواب‌شان از AI Chatbot یا GenAI استفاده می‌کنند.

درانتها باید یادآور شویم، عصر هوش مصنوعی با سرعت بسیار زیادی درحال حرکت است و به‌نظر می‌رسد طی سال‌های آینده شاهد معرفی مولد‌های هوش مصنوعی قدرت‌مندتر و بهینه‌تری خواهیم بود. همچنین، باید یادآور شویم، ماه آینده درتاریخ 21 خردادماه، کمپانی اپل با برگزاری رویداد WWDC 2024 قصد دارد از سیستم‌عامل iOS 18 و مولد هوش مصنوعی رونمایی کند؛ اکنون باید دید غول کوپرتینو برای رقابت‌با گوگل چه‌چیزی برای عرضه به کاربرانش دارد.

اخبار مرتبط: