گوگل تصمیم گرفته قابلیت حافظه را برای ذخیره اطلاعات به هوش مصنوعی گوگل بارد اضافه کند تا متناسب با اولویت‌ها، علاقه‌ها و شرایط هر کاربر پاسخ دهد.

اگر هر کاربری یک مکالمه جدید با هوش مصنوعی گوگل بارد انجام دهد، پاسخ‌های بارد بدون در نظر گرفتن اطلاعات قبلی خواهد بود. این مسئله یعنی اگر ۲ نفر یک سوال را از گوگل بارد بپرسند، جواب‌های مشابهی دریافت می‌کنند و بارد فقط از بخشی از اطلاعات کاربر مانند موقعیت مکانی (در‌صورت اعمال دسترسی) بهره می‌برد تا جواب را متناسب با کاربر تغییر دهد. البته اخیرا گوگل چند افزونه جدید برای گوگل بارد معرفی کرده بود که به حساب گوگل کاربر متصل می‌شد.

با این وجود برخی اطلاعات حیاتی را باید در ابتدای هر مکالمه به بارد یادآوری کرد که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. مثلا اگر کاربری به برخی مواد غذایی حساسیت داشته باشد، باید قبل از درخواست برای دستور پخت پیشنهادی، حساسیت خود را به بارد یادآوری کند یا اگر کاربری حیوان خانگی دارد باید هر بار قبل از درخواست برای مکان‌های دیدنی پیشنهادی، این موضوع را با بارد در میان بگذارد.

گوگل بارد

اکنون گفته شده گوگل در حال آماده شدن برای تجهیز بارد به حافظه برای ذخیره اطلاعات مهم درباره کاربر با هدف تعمیم دادن آن در تمام مکالمه‌ها است. در نسخه اولیه این قابلیت جدید، گوگل چند مثال برای استفاده از این سرویس را نمایش داده است:

  • من گوشت نمی‌خورم
  • من ۲ فرزند دارم
  • لطفا پاسخ‌های کوتاه بده

در مثال‌های ذکر شده «نخوردن گوشت» هنگام درخواست دستور پخت، «۲ فرزند» هنگام درخواست پیشنهاد برای مسافرت و پیشنهاد غذا متناسب و «پاسخ‌های کوتاه» در تمامی مکالمات در نظر گرفته می‌شود. در صفحه «حافظه» گوگل بارد کاربران می‌توانند اطلاعات جدید را وارد کنند. همچنین در این صفحه کاربران می‌توانند اطلاعات وارد شده را حذف کنند. البته پیش از این قابلیتی مشابه برای ChatGPT عرضه شده بود.

وقتی صحبت از در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی می‌شود، مسئله حریم خصوصی بزرگ‌ترین دغدغه افراد خواهد بود. گوگل علاوه‌بر قابلیت حذف اطلاعات وارد شده، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت کامل از قسمت سمت چپ صفحه قابلیت حافظه را غیر‌فعال کنند. با غیر‌فعال کردن این قابلیت، بارد به حالت قبلی خود بر‌می‌گردد و مکالمات بدون در نظر گرفتن اطلاعات شخصی کاربر آغاز می‌شود.

نظر شما درباره فراگیر شدن هوش مصنوعی و ثبت اطلاعات خصوصی کاربران چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: