براساس اعلام رسمی، پیام‌رسان محبوب واتس‌اپ به مولد هوش مصنوعی متا مجهز می‌شود که می‌تواند سوال‌های کاربران را پاسخ داده یا عکس‌های درخواستی را به‌راحتی تولید کند.

طی سال‌های اخیر، واتس‌اپ از قابلیت‌های پرکاربردی برخوردار نبود و میزان کاربران این پیام‌رسان به‌صورت چشمگیری کاهش یافت. اما از اوایل‌ سال‌جاری میلادی، مدیران کمپانی چند ملیتی متا تصمیم گرفتند با تغییر سیاست‌ها، تحول عظیمی در واتس‌اپ ایجاد کنند. برهمین‌اساس، باشروع کپی‌برداری از تلگرام و سایر اپلیکیشن‌های مشابه توانستند قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی را به این برنامه‌ اضافه کنند تا کاربران بیشتری برای استفاده روزمره از واتس‌اپ متقاعد شوند. باوجوداین، متا قصد دارد قابلیت جدید و منحصربه‌فردی را به واتس‌اپ اضافه کند که در سایر پیام‌رسان‌ها مشاهده نمی‌شود.

دستیار مجازی واتس‌اپ

در جریان برگزاری رویداد Meta Connect 2023، کمپانی متا از دستیار هوش مصنوعی جدیدش رونمایی کرد. برای گسترش این مولد هوش مصنوعی با شرکت مایکروسافت همکاری‌های لازم را داشته و می‌تواند از اطلاعات و پارامترهای گسترده بینگ استفاده کند؛ همچنین برای تولید عکس به ابزارهای نوینی دسترسی دارد. مطابق اعلام رسمی متا، این دستیار هوش مصنوعی به‌زودی به واتس‌اپ اضافه می‌شود که می‌تواند آغاز جنگی بین تلگرام و این پیام‌رسان باشد.

علاوه‌بر پیام‌رسان واتس‌اپ، این دستیار هوش مصنوعی به‌سایر پلتفرم‌های متا مانند مسنجر، اینستاگرام و فیس‌بوک اضافه می‌شوند. ازسوی‌دیگر، دو عینک هوشمند Ray Ban Meta و Quest 3 نیز می‌توانند از این مولد هوش مصنوعی برخوردار شوند. باید یادآور شویم، دستیار مجازی متا در کشور ایالات متحده آمریکا دردسترس قرار دارد و تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند، اما باتوجه‌به گسترده بودن برنامه‌های متا و سرویس‌های این کمپانی به‌نظر می‌رسد درسایر کشورهای جهان با پشتیبانی از سایر زبان‌ها عرضه خواهد شد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی واتس‌‌اپ

شاید درباره نحوه عملکرد این ربات هوش مصنوعی برای شما سوالاتی پیش بیاید؛ براین‌اساس، باید بگوییم کاربران می‌توانند در چت‌های شخصی و گروهی سوا‌ل‌هایشان را عنوان کنند یا از دستیار مجازی بخواهند تصاویری را برای آن‌ها تولید کند که ویژگی‌ بسیار کارآمدی برای همه به‌شمار می‌رود و قطعا کاربران پس از دردسترس قرار گرفتن آن به‌صورت جهانی شیفته استفاده از آن خواهند شد؛ اما درحال‌حاضر، غول رسانه‌ای متا اطلاعاتی درباره زمان عرضه جهانی را دراختیار ما نگذاشته است.

اخبار مرتبط: