براساس اطلاعات منتشر شده، نسخه جهانی گوشی هوشمند ریلمی جی تی 7 پرو با کاهش قابل‌توجه ظرفیت باتری نسبت به نسخه عرضه شده در بازار چین همراه است.

گوشی ریلمی جی تی 7 پرو که اخیراً در چین به عنوان ارزان‌ترین گوشی هوشمند مجهز به تراشه قدرتمند Snapdragon 8 Elite معرفی شده است، قرار است در تاریخ 6 آذر به بازار جهانی عرضه شود. یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده، باتری پرظرفیت آن است. این باتری در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه Snapdragon 8 Elite که در بازار چین موجود هستند، ظرفیت بیشتری دارد.

با این حال، اطلاعات جدید نشان می‌دهد که ظرفیت باتری نسخه جهانی این گوشی در مقایسه با نسخه چینی آن کاهش یافته است. این کاهش ظرفیت باتری می‌تواند بر مدت زمان استفاده از گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد تأثیرگذار باشد و ممکن است برای برخی از کاربران، به ویژه آن‌هایی که به دنبال یک گوشی با عمر باتری طولانی هستند، کمی ناامیدکننده باشد.

شرکت ریلمی تأیید کرده است که گوشی هوشمند ریلمی جی تی 7 پرو که قرار است به بازار جهانی از جمله هند عرضه شود، به باتری 5800 میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود. این در حالی است که نسخه چینی این گوشی از باتری بسیار بزرگ‌تر 6500 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. بااین‌حال، هر دو نسخه از قابلیت شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کنند.

باتری نسخه جهانی ریلمی جی تی 7 پرو

این کاهش ظرفیت باتری تنها به ریلمی جی تی 7 پرو محدود نمی‌شود. گوشی هوشمند iQOO 13 نیز که ماه گذشته معرفی شد، در نسخه چینی خود به باتری 6150 میلی‌آمپرساعتی مجهز است، در حالی که نسخه هندی آن از باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهد کرد.

نسخه چینی گوشی آی‌کوو 13 وزنی بین 207 تا 212 گرم دارد و نسخه چینی ریلمی جی‌تی 7 پرو نیز وزنی برابر با 223 گرم دارد. یکی از دلایل احتمالی کاهش ظرفیت باتری در نسخه‌های جهانی این گوشی‌ها، تلاش برای کاهش وزن کلی دستگاه و رساندن آن به زیر 200 گرم است.

علاوه‌بر وزن، عوامل دیگری نیز می‌توانند در تفاوت ظرفیت باتری بین نسخه‌های چینی و جهانی این گوشی‌ها مؤثر باشند. ترجیحات بازارهای مختلف، الزامات قانونی و الگوهای استفاده کاربران در مناطق مختلف جهان، تأثیر قابل‌توجهی بر طراحی و مشخصات فنی دستگاه‌ها دارند. به عنوان مثال، ممکن است در برخی بازارها، اولویت بیشتری بر طراحی باریک و سبک گوشی‌ها وجود داشته باشد و در نتیجه، سازندگان مجبور شوند تا از باتری‌های با ظرفیت کمتر استفاده کنند. همچنین، در دسترس بودن قطعات، زنجیره تأمین و استانداردهای صدور گواهینامه در مناطق مختلف نیز می‌توانند بر اندازه باتری تأثیر بگذارند.