با به‌روزرسانی جدید، جِمینای، دستیار هوشمند سامسونگ، قابلیت‌های جدیدی را در صفحه‌ قفل گوشی‌های گلکسی ارائه می‌دهد.

تاکنون، دسترسی‌به دستیار جیمینای درحالت قفل صفحه گوشی یا تبلت گلکسی محدود به انجام برخی دستورات پایه از جمله کنترل زنگ‌ ساعت، تایمر و پخش موسیقی بود. برای انجام سایر درخواست‌ها، لازم‌بود دستگاه ابتدا باز شود. به‌عنوان مثال، برای دریافت اطلاعات هواشناسی یا برقراری گفتگو با جیمینای، کاربر ملزم به باز کردن قفل گوشی می‌شد. اما اکنون، این محدودیت برداشته شده است.

گوگل قابلیت جدیدی به نام «جیمینای روی صفحه قفل» را در تنظیمات جیمینای اپلیکیشن گوگل برای اندروید عرضه کرده است. با فعال کردن این‌ویژگی، دستیار دیجیتال جیمینای قادر خواهد بود حتی زمانی که گوشی یا تبلت سامسونگ شما قفل است، به سوالات عمومی پاسخ دهد.

برنامه Google Android Gemini در صفحه قفل
برنامه Google Android Gemini در صفحه قفل

با استفاده از قابلیت‌های جدید جِمینای در صفحه‌ قفل، وقتی گوشی یا تبلت گلکسی شما قفل است و جیمینای را صدا می‌زنید و از آن سوالی می‌پرسید، . جیمینای در حالت تمام صفحه ظاهر شده و پاسخ را ارائه می‌دهد. با‌این‌حال، اگر روی هر نقطه از صفحه، از جمله کادر ورودی متن، آیکون میکروفون یا دوربین ضربه بزنید، جیمینای از شما می‌خواهد دستگاه را باز کنید.

قابلیت جدید «جیمینای روی صفحه قفل» در نسخه 15.27.37.28.arm64 اپلیکیشن گوگل روی گوشی گلکسی اس 23 وجود دارد، اما در نسخه مشابه اپلیکیشن روی گوشی گلکسی اس 24 این‌قابلیت یافت نشد. بنابراین، به‌نظرمی‌رسد گوگل درحال عرضه مرحله‌ای این ویژگی است. باوجود این‌قابلیت جدید، جیمینای اکنون یک قدم به جایگزینی دستیار گوگل نزدیک‌تر شده است.