به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد هوش مصنوعی‌اش را بر روی دستگاه‌های متنوعی بیاورد زیرا امروز مشخص شد که نسخه ایرباد جمینای نیز در دست ساخت قرار دارد.

در ماه فوریه، با عرضه جمینای بر روی گوشی‌های هوشمند، مشخص شد که اپلیکیشن آن قرار است به صورت گسترده در دسترس باشد و حتی بتواند به نوعی به هدفون نیز متصل شود. امروز با بررسی کدهای فایل APK اپلیکیشن گوگل در نسخه 15.31، خطی پیدا شد که نشان از نسخه ایرباد جمینای داده و ظاهراً به کمک آن، می‌توانید از طریق ایرباد با این هوش مصنوعی تعامل کنید.

در این کد، به کلمه buds نیز اشاره شده که با نزدیک شدن به عرضه پیکسل بادز 2 پرو در ماه آینده، می‌تواند خبر از ویژگی مهیج و کاربردی دهد که ممکن است با عرضه ایربادهای جدید گوگل در دسترس قرار بگیرد. تا به این لحظه خبری از ویژگی‌های نرم‌افزاری پیکسل بادز 2 پرو منتشر نشده و معلوم نیست که آیا دستیار در این ایربادها قرار است با جمینای جایگزین شود یا خیر. در نهایت، اضافه شدن چنین قابلیتی می‌تواند کاربردی، جذاب و موثر باشد و تجربه‌ای بهتر و جذاب‌تر در اختیار کاربر بگذارد تا از تکنولوژی‌های روز گوگل بیشترین بهره را ببرد.

علاوه بر نسخه ایرباد جمینای، شرکت گوگل وعده داد که در تابستان جاری به طور قطع هوش مصنوعی‌اش را بر روی تبلت محبوب پیکسل تب نیز عرضه خواهد کرد. حال این شرکت در چند قدمی عرضه اپلیکیشن مخصوص برای این تبلت بوده و به نظر می‌رسد به زودی باید شاهد اجرا شدن جمینای در آن باشیم. برخی از قابلیت‌های احتمالی آن در این تبلت شامل کمک به یادگیری، برنامه‌ریزی برای رویدادهای مختلف، نوشتن متن‌های مختلف و… خواهد بود. مشخص شده که برخی قابلیت‌ها از جمله Extensions نیز در زمان عرضه در دسترس نخواهد بود و ظاهراً اعمال آن نیاز به زمان بیشتری دارد.