شرکت سامسونگ برای ارتقا گلکسی زد فولد ۶ می‌خواهد ضخامت و وزن آن را نسبت‌به زد فولد ۵ کاهش داده، نمایشگر بیرونی را عریض‌تر کرده و رزولوشن آن را بالاتر ببرد.

سامسونگ به عنوان اولین شرکتی که گوشی هوشمند تاشو معرفی کرد، تسلط خوبی بر این بخش بازار دارد. این کمپانی هر سال ۲ گوشی تاشو از سری زد فولد و زد فلیپ عرضه می‌کند که هواداران زیادی داشته و تقریبا ۷۰ درصد بازار تاشو را به خود اختصاص داده است. بااین حال طی سال گذشته و با عرضه نمونه‌های چینی، چند نقطه ضعف اساسی نمونه‌های سامسونگ مشخص شد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ در تلاش برای تثبیت جایگاه خود می‌خواهد گلکسی زد فولد ۶ را با ارتقا در چند بخش مختلف همراه کند.

به‌گزارش افشاگر شناخته شده Digital Chat Station، سامسونگ می‌خواهد گلکسی زد فولد ۶ را از نظر وزن، ضخامت و نمایشگر ارتقا دهد تا با نمونه‌های چینی بهتر رقابت کند. به‌عنوان مثال، گلکسی زد فولد ۵ با وزن ۲۵۳ گرمی و ضخامت ۱۳.۴ میلی‌متری معرفی شد. درحالی که وان پلاس اوپن و هواوی میت ایکس ۵ به‌ترتیب ۲۳۹ و ۲۴۳ گرم وزن داشته و ضخامت آنها ۱۱.۷ و ۱۱.۱ میلی‌متر بود. به‌این ترتیب، ضخامت و وزن گلکسی زد فولد ۶ با کاهش ۱.۳ میلی‌متری و ۱۴ گرمی به ۱۲.۱ میلی‌متر (۵.۶ میلی‌متر در حالت باز) و ۲۳۹ گرم می‌رسد که یک تغییر بزرگ و ارتقا چشمگیر محسوب می‌شود.

Galaxy Z Fold 6

بااین حال همان‌طور که اشاره شد ارتقا گلکسی زد فولد ۶ به ضخامت و وزن ختم نمی‌شود و هر ۲ نمایشگر این دستگاه هم با تغییرات اساسی همراه می‌شوند. گلکسی زد فولد ۵ به نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی با نسبت ۵:۶ و نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی با نسبت ۲۳.۱:۹ مجهز شده بود. اگرچه نمایشگر داخلی تاشو کیفیت و ابعاد مناسبی داشت، نمایشگر خارجی بسیار کشیده بود و باعث نارضایتی کاربران شده بود. به‌همین دلیل گلکسی زد فولد ۶ به نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی با نسبت ۷:۶ و نمایشگر بیرونی ۵.۳ اینچی با نسبت ۲۲:۹ مجهز می‌شود.

بنابراین نمایشگر داخلی تفاوت چندانی نکرده و فقط کمی مربع‌تر شده است. از‌سوی دیگر نمایشگر خارجی علاوه‌بر کاهش طول، عرض آن افزایش یافته تا پهن‌تر شود و درعین حال نمایشگر بزرگ‌تر شده است. این مسئله نشان می دهد سامسونگ انتقاد مردم را شنیده و می‌خواهد مشکلات گران‌ترین گوشی خود را رفع کند. علاوه‌بر آن نمایشگر بیرونی زد فولد ۵ حتی از رزولوشن Full HD هم پشتیبانی نمی‌کرد که قرار است در نسل جدید با ارتقا رزولوشن همراه شود. بنابراین نمایشگر بیرونی با تغییرات اساسی همراه شده تا استفاده از آن آسان‌تر شود.

اخبار مرتبط: