شرکت اپل ظاهرا برای عرضه نخستین آیفون تاشو با مشکلات ریز و درشتی دست‌وپنجه نرم می‌کند که بر این اساس عرضه این دستگاه را تا ابتدای ۲۰۲۷ یعنی زمستان ۱۴۰۵ به تعویق انداخته است.

شرکت اپل قرار است آخر تابستان از سری آیفون ۱۶ با تغییرات جدید شامل اضافه شدن هوش مصنوعی و نسل جدید تراشه رونمایی کند. همچنین گزارش‌های قبلی نشان می‌داد اپل سال ۲۰۲۶، یعنی درست پس از آیفون ۱۷ از اولین نسل آیفون تاشو رونمایی خواهد کرد. بااین حال اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد توسعه آیفون تاشو باز هم به تعویق افتاده و اپل نمی‌تواند سال ۲۰۲۶ از اولین نمونه برای رقابت‌با گوشی‌های تاشو سامسونگ رونمایی کند.

به گزارش آلفا بیز (Alpha Biz)، اپل برنامه‌های خود را تغییر داده تا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۷ از اولین گوشی آیفون تاشو رونمایی کند. این اتفاق درصورتی رخ داده که سامسونگ تاکنون از ۵ نسل گوشی تاشو رونمایی کرده و به‌زودی نسل ششم را اواخر بهار یا اوایل تابستان معرفی خواهد کرد. جالب اینجاست که سامسونگ هم دقیقا گوشی‌های پرچمدار سری S را هرساله در سه‌ماهه اول میلادی، یعنی زمستان معرفی می‌کند و این مسئله رقابت بین ۲ برند را پررنگ‌تر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد اپل منتظر پیشرفت فناوری مرتبط با گوشی تاشو است تا اولین آیفون تاشو مانند نمونه‌های اولیه سامسونگ با مشکلات بزرگ مانند باتری کوچک و چین و چروک روی نمایشگر در اثر استفاده و تاشدن گوشی مواجه نشود. این مشکلات باعث شده اپل منتظر بماند تا اجزا مورد نظر از جمله نمایشگر به تکنولوژی لازم برسند. پیش از این گفته شده بود اپل هم مانند سامسونگ می‌خواهد ۲ مدل آیفون تاشو در سبک فولد و فلیپ که به‌صورت عمودی و افقی باز و بسته می‌شوند را تولید کند.

بااین حال نباید فراموش کرد که اپل هیچ ابایی از کنار گذاشتن پروژه‌های خود به‌دلیل نرسیدن به توقعات ندارد. به‌عنوان مثال اپل توسعه دستگاه شارژر بی‌سیم که می‌تواند چند دستگاه را شارژ کند به‌دلیل مشکلات فنی کنار گذاشت. از آن مهم‌تر اخیرا شرکت اپل توسعه اتومبیل خودران Apple Car را که میلیاردها دلار صرف توسعه فناوری آن کرده بود را به‌دلیل تحقق پیدا نکردن انتظارات کنار گذاشت. بنابراین در‌صورتی که اپل نتواند یک گوشی تاشو که بااستانداردهایش هم‌خوانی داشته باشد را تولید کند، ممکن است برای همیشه با آیفون تاشو خداحافظی کند.

اخبار مرتبط: